• 08.06.17, 15:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Briti trendiotsija: emotsioonide revolutsioon tuleb tsunamina

Briti ettevõtte Insider Trends trendiotsija Jack Stratten ütles, et kui internet tõi virtuaalrevolutsiooni, siis uued tehnoloogiad on toonud emotsioonide revolutsiooni, mida kaupmees ei saa eirata.
Insider Trends trendiotsija Jack Stratten
  • Insider Trends trendiotsija Jack Stratten Foto: Rimi
“Euroopa kaupmeeste esimene suurem mure on see, et 36% eurooplastest ei armasta poodelda,” rääkis trendiotsija Jack Stratten Riias toimuval Rimi 20. sünnipäevale pühendatud konverentsil “Poodlemine tulevikus – järgmised 20 aastat”. “Teine probleem on see, et poodlemine ei ole piisavalt lõbus – kottide tassimine, stress. 69% inimestest leiab, et võimaluste paljusus ostlemisel on neile tähtis. Lahendus on uutes tehnoloogiates, mis aitavad tarbijatele pakkuda erakordseid emotsioone, mida nad ootavad. Üsna tavaline on, et suured firmad ütlevad, et see ja see on start-upide jaoks, meie oleme liiga suured. See ei ole tõsi. Kui start-upid suudavad, suudavad suured ammugi. Tuleb proovida uusi asju. Ei pea kasutama kogu tehnoloogiat, vaid seda, mis on sulle kasulik, tekitades klientides paremaid emotsioone ja seeläbi toota kasumit.”
“Parem kogemus tarbijale, suurem kasumlikkus jaeketile – see on siiski võimalik,” kinnitas Jack Stratten. “Tehnoloogia säästab tulevikus nii tarbijatele kui kettidele miljoneid naelu. Tehnoloogia areneb väga kiiresti – meie nutitelefon on targem kui tehnoloogia, mis saatis inimese kuule. Kuna tehnoloogia kasv on olnud nii kiire, muudab see jaekaubandust sama kiiresti. 2028. aastal vaatame 2 korda rohkem videoid kui täna, suheldes niimoodi kaubamärkidega rohkem. Kliendil on järjest rohkem ja erinevamaid võimalusi midagi osta. Tänu tehnoloogiale on tekkinud tarbijate jaoks täiesti uus ökosüsteem, kuhu reklaamide kõrval kuuluvad äpid, sotsiaalmeedia jne. Infot on iga päev oluliselt rohkem, kui oli eile.”
“Londonis paneb iga päev mõni suur pood uksed kinni, kuna nad ei suuda emotsioonide revolutsiooniga kaasa tulla,” selgitas Stratten. “Osadele meeldib põhjalik ja aeglane valimine, teine osa tahab kiiresti kogemust. Tark kaupmees saab hakkama mõlema kliendiga. Põhjalik isiklik ostlemiskogemus on väga tähtis. Nt Topman, mis on kiirmoebränd, pakub sellist võimalust – ülikond saab luksusbrändi ostmise kogemuse, klient tunneb end paremini. Mõned näited veel: Adidas avas stuudio, mis ei müü midagi. Adidas pakub inimestele tasuta töötuba, kus saab rääkida toitumisest, treeningutest jms. See on väga edukas projekt. IKEA virtuaalköök – paned ise endale kokku sobiva köögimööbli. Virtuaalne reaalsus on kallis, kuid tasub ära. Tänase jaekaubanduse võti on luua positiivne emotsioon, et ostlemine oleks lõbus ja meeldiv.”
Täna peeti Riias Rimi 20. sünnipäevale pühendatud jaekaubanduskonverents Shopping for Future.

Seotud lood

Uudised
  • 09.06.17, 12:25
ICA: vanasti intervjueeris tööandja töötajat, nüüd on vastupidi
ICA vastutustundliku ettevõtluse juht Kerstin Lindvall, et kui 5 aastat tagasi intervjueeris tööandja tööintervjuul töötajat, miks ta tahab ettevõttes töötada, siis nüüd on vastupidi: töötaja küsib, miks ma peaksin tahtma teile tööle tulla. Muutused eriti uue põlvkonna käitumises mõjutavad ka globaalseid brände ja nende edutegureid.
Uudised
  • 09.06.17, 12:41
Tuleviku kaubanduse märksõnad: personaalsus, läbipaistvus, usaldus ja võrgustik
Nielseni Euroopa jaekaubanduse analüütik Jean Jacques Vandenheede rääkis, et jaekaubanduses on muutumas märksõnad nagu hind, promotsoon ja asukoht. Tuleviku märksõnadeks, millele tuleb juba täna tähelepanu pöörata, on personaalsus, läbipaistvus, usaldus ning võrgustik.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.09.24, 13:08
Millised on LED-ekraani eelised võrreldes videoseinaga?
Kujuta ette, et su lemmiknäitleja uus film on just esilinastunud. Sul on võimalus seda vaadata ka kodus, kuid ometi otsustad minna kinno. Või mõtle, miks investeerid kodus suurde 4K telerisse, kui saad Netflixi vaadata ka tahvlis või nutitelefonis? Vastus on tegelikult lihtne: kvaliteet.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele