Autor: Kaubandus.ee • 9. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tuleviku kaubanduse märksõnad: personaalsus, läbipaistvus, usaldus ja võrgustik

Nielseni Euroopa jaekaubanduse analüütik Jean Jacques Vandenheede
Foto: Rimi
Nielseni Euroopa jaekaubanduse analüütik Jean Jacques Vandenheede rääkis, et jaekaubanduses on muutumas märksõnad nagu hind, promotsoon ja asukoht. Tuleviku märksõnadeks, millele tuleb juba täna tähelepanu pöörata, on personaalsus, läbipaistvus, usaldus ning võrgustik.

„Kõige suurem vaevus Euroopa jaekaubanduses on kasvu puudumine, kohalik meeleolu määrab turu, globaalne jaekaubandus on läbi kukkunud,“ sõnas Nielseni Euroopa jaekaubanduse analüütik Jean Jacques Vandenheede Riias toimuval Rimi 20. sünnipäevale pühendatud konverentsil "Poodlemine tulevikus - järgmised 20 aastat". „Me ei loo kaubanduses lisaväärtust ning hindade tõstmine vähendab mahtu. On selge, et tavalised formaadid enam kliendi jaoks ei tööta.“

Vandenheede märkis, et vähesed jaekaupmehed on avastanud digitaalsed võimalused. „Mis teeb selle tööstuse selleks, mis ta on? Tulevikule mõeldes: kas meie nutikad lapselapsed käivad kauplustes ja võtavad asju riiulitelt? Kas nad maksavad kassas? Sellest peamegi mõtlema, kui räägime tulevikust,” sõnas Vandenheede.

„E-kaubandus sai alguse 90ndate alguses. Esialgu oli üks sihtgrupp pereemad, kel oli raske lastega poes käia. Äriloogika ei ole tänaseni muutunud – paljud supermarketid kasutavad sama loogikat, mis kahjuks ei tööta. Online-poodlemist toiduainete ostmiseks kasutab 12% Lõuna-Korea elanikke, 6% Inglismaal, 4% Prantsusmaal, 3% Hiinas, 2% Šveitsis ja 1% ülejäänud maailma elanikkonnast. Sellest tuleb teha õiged järeldused,“ rääkis  Vandenheede. „Inimestel on muusika kuulamiseks oma playlist, seda mudelit peab arvesse võtma ka jaekaupmees. Kadumas on mänguasjapoed, raamatupoed – ka kingi saab osta proovimata online-kauplusest.“

„Kõige võti on lahti saada vanadest harjumustest, peame leidma võimalused, et kaasa minna kliendi käitumise muutumisega,“ selgitas Vandenheede. „Nõudlus ja pakkumine peab olema nagu pusle, mille tükid omavahel sobivad – Amazon on pannud need tükid sobima. Poes ei ole filtreerimissüsteemi, inimesel on ainult silmad, millega riiulilt kaupa otsida. Online’is tuleb tehnoloogia appi. Online-kaubandus pakub rohkem võimalusi, oluline on ka soodne hind. Amazon on aru saanud, et kui pole kassasid ja järjekordi, siis sellest klient võidab. Jaekaubanduses on muutumas võtmesõnad  – täna räägime hinnast, promotsioonist ja asukohast. Tuleviku märksõnad on personaalsus, läbipaistvus, usaldus ning võrgustik,“ lisas ta. 

Riias toimus Rimi 20. sünnipäevale pühendatud jaekaubanduskonverentsi Shopping for Future.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757