Kaubandus.ee  • 25 oktoober 2017
Jaga lugu:

Ülemiste keskus on teist aastat järjest Tallinna hinnatuim keskus

Ülemiste keskus  Foto: Raul Mee

2015. aastal tõusis Ülemiste keskus parimate kaubanduskeskuste topis esikohta hoidva Rocca al Mare Keskuse kõrvale ning 2016. aastal tõukas Rocca al Mare troonilt. Sel aastal on Ülemiste tulemused veelgi paranenud ning edumaa teiste keskuste ees kasvanud.

„Ülemiste keskus on Tallinna kõige tuntum tööstuskaupade ostukoht,“ sõnas Emori uuringuekspert Kersten Jõgi. „Klientide jaoks on tegemist maineliidriga, kes eristub teistest suurima kaubavaliku ning moodsaima kogupere ostukohana. Ülemistet pidas Tallinna parimaks tööstuskaupade ostukohaks 32% vastanuist, Rocca al Maret aga nimetas 25%. Kaubanduskeskustes asuvatest poodidest on klientidele kõige atraktiivsemad rõivapood H&M, jalatsipood NS King ning parfümeeria-kosmeetikapood I.L.U.“

Kersten Jõgi kinnitusel ei ole kaubanduskeskused enam ammu pelgalt kaupade müügile orienteeritud, vaid üha olulisema tõmbejõuga on erinevad teenused. „Traditsiooniliste teenuste kõrval, nagu näiteks panga-, side- ja iluteenused, tõuseb üha enam toidu- ning meelelahutuskohtade tähtsus. Kino ja restoranid annavad keskustele palju lisaväärtust, mida klient hindab kõrgelt,“ rääkis Kersten Jõgi.

 Kaubanduskeskute TOP5
2017. a
2016. a 
2015.a 
 Ülemiste keskus32%31% 26% 
Rocca al Mare Keskus 25% 28%25% 
Kristiine Keskus 14%16% 15% 
Järge Keskus 9% 9%9% 
Viru Keskus koos Tallinna Kaubamajaga 7%7% 8%

 

 TOP10
Teenused 2 kuu jooksul 
Kaubad või teenused 2 kuu jooksul 
 Ülemiste keskus 15%39% 
Kristiine Keskus 14% 31% 
 Rocca al Mare Keskus13% 30% 
 Lasnamäe Centrum9% 18% 
 Viru Keskus koos Tallinna Kaubamajaga7% 17% 
Järve Kekus6%15%
Mustamäe Keskus 14% 15% 
Mustika Keskus 4% 13% 
Solaris 11% 13% 
Sikupilli Keskus  3%9%

„Sel aastal uurisime lisaks kaupadele ka teenuste tarbimist. Tänu erinevate teenuste pakkumisele võidavad kõige rohkem kliente juurde just meelelahutusele orienteeritud keskused nagu Mustamäe Keskus ja Solaris – mõlemad pakuvad nii kinoelamust kui ka head söögikohtade valikut. Mustamäe ja Solarise puhul saab ühe kliendimagnetina välja tuua ka Lido olemasolu,“ lisas Jõgi.

Uuringu käigus küsitleti 1000 Tallinna ja Harjumaa elanikku vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik piirkonna vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi august–september 2017 telefoniintervjuudena.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee