Disainer Tajo Oja tõi Best Interneti konverentsil välja, et kui jälgida kõiki reegleid ja soovitusi, siis võib jõuda absurdini välja. Näiteks e-poes müügil olevat karkassi tihenduslindi pilti on võimalik jagada erinevates sotsiaalmeediakanalites.
Fraktali agetuuri disainer Tajo Oja kohtub oma töös tihti inimestega, kes on tegelikult veidi hirmunud. Nad peavad looma mingi lahenduse, kas äpi, veebilehe või midagi muud sarnast ja nad tegelikult ei tea täpselt, mida või kuidas see käima peaks. Ja siis pöördutaksegi analüütika poole või otsitakse mingeid juba väljatöötatud reegleid, et tuge leida.
Selliseid “kindlaid reegleid” on muidugi väga palju - näiteks on Google põhjalikult testinud kümneid erinevaid siniseid toone, et leida, mis neist töötab näiteks lingi värvina kõige paremini. Ja siis tekibki tunne, et vaat, meie valime ka selle sinise tooni, sest Google on selle läbi testinud = hea kindel valik.
Küsimus on, et kas sellistele kindlatele reeglitele ja õpikunäidetele tuginedes saame parima lahenduse? Tulemusena oleme jõudnud olukorda, kus väga paljud veebilehed on äravahetamiseni sarnased: tume taust, CTA ja see üks tähtis nupp.
Või siis jõutakse täpselt reegleid jälgides lausa absurdini välja. Näiteks on selline “kuldreegel”, et e-poes tuleks igale tootele lisada sotsiaalmeedias jagamise nuppe, see tõstab poe edukust. Ja nii on näiteks Bauhofi lehelt võimalik jagada Twitteris või Facebookis karkassi tihenduslindi pilti. On leebelt öeldes küllaltki tõenäoline, et keegi ei ole seda võimalust kasutanud, rääkimata sellest, et on raske välja mõelda, millist reaalset kasutaja vajadust see rahuldaks.
Uuringuid, soovitusi ja “10 reeglit, kuidas..:” lugedes tasuks alati mõelda sellele, et kõik teadmised ei ole puhas kuld ja andmete kontekst võib meile lihtsalt mitte sobida. Oleme kriitilised ja mõtleme ka alternatiivsete võimaluste peale.
Ettevõtetele sobivad väga erinevad lahendused
Ettevõtte iseloomust sõltuvalt võib nende koduleht olla midagi hoopis muud kui nüüd juba väga tavapäraseks kujunenud mudel, kus avalehel näeme CTA-d ja miljoni dollari nuppu.
Mina soovitan aru saada, mis teie ettevõttele kõige paremini sobib, ja siis toimetada vastavalt. Teadmistepõhise lähenemisega ei tasu lolliks minna. See on vaid üks tööriist paljudest. Kui te teete mingi süsteemi, mis ei ole ehitatud ehedalt keskkonna kasutaja jaoks, vaid mingite analüütika meetrikate põhjal, siis võib juhtuda, et inimesed saavad sellest aru.
Kokkuvõtte Tajo Oja ettekandest Best Internet 2017 konverentsil tegi
Katariina Roosipuu.
Seotud lood
Täna, 31. jaanuaril toimub Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskuse konverentsisaalis e-kaubanduse konverents "Kuidas panna klient e-poest rohkem ostma?". Konverentsi päeva lõpuks selgub, kes on kõige kasutajasõbralikumad e-kauplused.
Fraktali disainer Tajo Oja rääkis Melt Foorumil sellest, kuidas disain e-poe hästi palju raha teenima paneb ning soovitas mõelda e-poe kujundamisel kõik sammud läbi tavakaupluse toimimise. Siin on mõningad Tajo mõtted sellel teemal.
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele