7 november 2017

E-poes ei pea igale tootele lisama sotsiaalmeedia jagamise nuppu

Tajo Oja  Foto: Raul Mee

Disainer Tajo Oja tõi Best Interneti konverentsil välja, et kui jälgida kõiki reegleid ja soovitusi, siis võib jõuda absurdini välja. Näiteks e-poes müügil olevat karkassi tihenduslindi pilti on võimalik jagada erinevates sotsiaalmeediakanalites.

Fraktali agetuuri disainer Tajo Oja kohtub oma töös tihti inimestega, kes on tegelikult veidi hirmunud. Nad peavad looma mingi lahenduse, kas äpi, veebilehe või midagi muud sarnast ja nad tegelikult ei tea täpselt, mida või kuidas see käima peaks. Ja siis pöördutaksegi analüütika poole või otsitakse mingeid juba väljatöötatud reegleid, et tuge leida.

Selliseid “kindlaid reegleid” on muidugi väga palju - näiteks on Google põhjalikult testinud kümneid erinevaid siniseid toone, et leida, mis neist töötab näiteks lingi värvina kõige paremini. Ja siis tekibki tunne, et vaat, meie valime ka selle sinise tooni, sest Google on selle läbi testinud = hea kindel valik.

Küsimus on, et kas sellistele kindlatele reeglitele ja õpikunäidetele tuginedes saame parima lahenduse? Tulemusena oleme jõudnud olukorda, kus väga paljud veebilehed on äravahetamiseni sarnased: tume taust, CTA ja see üks tähtis nupp.

Või siis jõutakse täpselt reegleid jälgides lausa absurdini välja. Näiteks on selline “kuldreegel”, et e-poes tuleks igale tootele lisada sotsiaalmeedias jagamise nuppe, see tõstab poe edukust. Ja nii on näiteks Bauhofi lehelt võimalik jagada Twitteris või Facebookis karkassi tihenduslindi pilti. On leebelt öeldes küllaltki tõenäoline, et keegi ei ole seda võimalust kasutanud, rääkimata sellest, et on raske välja mõelda, millist reaalset kasutaja vajadust see rahuldaks.

Uuringuid, soovitusi ja “10 reeglit, kuidas..:” lugedes tasuks alati mõelda sellele, et kõik teadmised ei ole puhas kuld ja andmete kontekst võib meile lihtsalt mitte sobida. Oleme kriitilised ja mõtleme ka alternatiivsete võimaluste peale.

Ettevõtetele sobivad väga erinevad lahendused

Ettevõtte iseloomust sõltuvalt võib nende koduleht olla midagi hoopis muud kui nüüd juba väga tavapäraseks kujunenud mudel, kus avalehel näeme CTA-d ja miljoni dollari nuppu.

Mina soovitan aru saada, mis teie ettevõttele kõige paremini sobib, ja siis toimetada vastavalt. Teadmistepõhise lähenemisega ei tasu lolliks minna. See on vaid üks tööriist paljudest. Kui te teete mingi süsteemi, mis ei ole ehitatud ehedalt keskkonna kasutaja jaoks, vaid mingite analüütika meetrikate põhjal, siis võib juhtuda, et inimesed saavad sellest aru.

Kokkuvõtte Tajo Oja ettekandest Best Internet 2017 konverentsil tegi Katariina Roosipuu.

 

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700