8. detsember 2017
Jaga lugu:

Kaupmees veab seanahka

Allan Remmelkoor.  Foto: Raul Mee

Leviva e-kaubandusega võistlemiseks tuleb jaekaupmeestel senisest enam panustada meeldivaid emotsioone tekitava ostukeskkonna loomisse, kirjutab Pro Kapitali juhatuse liige Allan Remmelkoor.

Ameerikas on kaubanduskeskustest saanud tondilossid. Instagram tappis kaubamaja. Eestis on kaubanduspinda elaniku kohta kõige rohkem universumis (st liiga palju). Kõik need väited on lühikesed, löövad ja natukene tõesed kah ehk siis otsekui populist-poliitiku tööriistakastist. Nii ka pealkirjas olev mõte, mis on üles nopitud ühest minu hiljutisel kinnisvarakonverentsil peetud lühimonoloogist.

Pood nagu pime koobas

Veel 6-7 aastat tagasi oli kiirmoekaupluste disainitrend tumedad põrandad ja seinad ning valgust andsid vaid seintel rippuvale kaubale kiiri suunavad spot-valgustid. Riia kaubanduskeskuses Riga Plaza olid kõrvuti Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Cropp, House, Lindex ja Seppälä ning uskuge mind, vahet oli üliraske teha. Kõigi eeskujuks oli Ameerika gigant Abercrombie & Fitch, mille kauplused nägid välja nagu pimedad karukoopad kuid inimesed seisid järjekorras, et livrees müügipersonal neid sametnööri tagant sisse laseks justkui ööklubisse. Nüüd vaagub Abercrombie teispool ookeani hinge ning algav aasta näitab, kas kunagisest ikoonist saab elulooma või mitte (st kaubamärk vahetab omanikke). Meile lähemal on Seppälä juba oma uksed nukralt sulgenud, ülejäänutel läheb kenasti, kuid disainikeel on kardinaalselt muutunud.

Loe pikemalt Äripäevast

Autor: Allan Remmelkoor, Pro Kapitali juhatuse liige

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt