Viisime novembri lõpus jaekaubanduse juhtide hulgas läbi küsitluse, kus palusime vastata kuuele järgmist aastat puudutavale küsimusele. Kokku vastas esitatud küsimustele 35 juhti.
Äripäeva joogi- ja toidukaupade jaemüügi konkurentsiraporti raames korraldatud küsitluse vastustest peegeldus sektori ettevõtete juhtide päris tugev ettevaatlikkus järgmise aasta suhtes. Kuigi majandus kasvab kiiresti ja inimeste palgad koos sellega, paistab jaekaubanduse ettevõtjate hulgas valitsevat kartus nn paigalseisu aasta tulemises – tulud suurt ei kasva ja kulud ja investeeringud tuleb hoida tugevalt kontrolli all.
Üsna erandlik teiste sektoritega võrreldes on näha, et toidukaupade jaemüügis usutakse 60% osas kas turu paigalseisu või isegi langust. See on ilmselt ebakindlus, mis pressib peale valitsuse tegevusest alkoholi aktsiiside tõstmisel ja soovist suhkrumaksu kehtestada. Suur mure on alkoholi piirikaubandusest tulenevalt Lätile kaotatav käive.
Suures enamuses ütlesid vastajad, et töötajate ja müügipindade arv tänavusega võrreldes ei muutu. Kiirest kaubanduspindade kasvust on Eestis palju räägitud ja vähemalt toidukaupmeeste puhul on see õhin selle küsitluse põhjal üle minemas.
Veidi vastuolulise pildi saame küsitlusest palkade kohta. 57% vastanutest arvab, et palga ei tõuse või isegi kahanevad pisut. Samas kinnitab 57% vastanutest, et kulude kasvus on just palkadel kõige suurem roll.
Lisaks maksupoliitikale ja piirikaubandusele nähakse suuremate arengutakistustena tarbijate väikest ostujõudu ja tihedat konkurentsi. Kui ostujõud võiks praegu nii heast majanduskeskkonnast kui tulumaksuseaduse muutusest tulenevalt tuleval aastal tublisti paraneda, siis konkurentsis püsimine peaks nõudma uusi investeeringuid.
LISAINFO:
Joogi- ja toidukaupade jaemüügi konkurentsiraport annab täieliku ülevaate valdkonna ettevõtete konkurentsivõimest. Analüüsitud on ettevõtete viimase viie aasta majandusnäitajaid, mille põhjal on välja toodud valdkonna arengutrendid ja ettevõtete pingeread.
Raporti valimisse on kaasatud 389 ettevõtet, kelle käive vahemikus 2013.-2016. aastal vähemalt ühel aastal küündis 100 000 euroni.
Telli endale raport
SIIT.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.