Autor: Kaubandus.ee • 24. jaanuar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sidefirmad annavad tarbijatele liiga vähe infot

Foto: Veiko Tõkman
Tarbijakaitseamet kontrollis Elisa, Telia ja Tele2 Tallinna esindusi ning leidis igaühe juures vajakajäämisi. Puudusi esines nii lepingueelse teabe andmisel kui ka sideteenuse lepingu juurde kuuluvatele tüüptingimustele viitamisel ja nendega tutvumise võimaldamisel.

Detsembris läbiviidud kontrolltehingute käigus pöördus tarbijakaitseamet sideettevõtjate esinduses klienditeenindaja poole sooviga sõlmida sideteenuse leping koos seadme müügilepinguga. Paraku pidi amet tõdema, et tarbijatele anti infot puudulikult. Näiteks ei selgitatud tarbijatele piisavalt tähtajalise lepingu ennetähtaegse lõpetamise leppetrahvi tingimusi, lepingu muutmise ja lõpetamise korda, lepingu muutmisest teavitamise kanalit, poolte vastutust lepingu rikkumisel ja kaebuste lahendamise korda.

Tarbijakaitseamet juhtis sideettevõtjate tähelepanu müügiprotsessis esinenud puudustele, mis tuleb seadusega kooskõlla viia.

Ametil on plaanis ka edaspidi kontrollida tarbijale müügieelse teabe andmise ning tüüptingimustele viitamise ja nendega tutvumise võimaldamise kohustuse täitmist.

 

Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700