Autor: Kaubandus.ee • 14. veebruar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kantar Emor: Mõnusaim tunne jääb raamatupoest

Foto: Scanpix / AFP
Pidevalt kauplustes käies tekib meil nii häid kui halbu emotsioone, ent kust lahkub kunde kõige rõõmsamana? Kantar Emori värskest uuringust selgub, et mõnusaim tunne jääb raamatupoest.

Täna hea teeninduse juhtimiskonverentsil esinenud Kantar Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi sõnul mõõtis uuringufirma klientide kogemusi erinevates kauplustes ja pani paika parimate emotsioonide pingerea.

Kantar Emor palus Eesti elanikel meenutada mõnd hiljutist ostu-või teeninduskogemust kaubanduses ning hinnata, kui rahule nad jäid ning millise tunde see kogemus jättis. Enam nimetatud poodide seas suudavad kõige positiivsemaid emotsioone pakkuda just raamatupoed – kõrgeima hinde sai Rahva Raamat, teise koha saavutas Apollo. Raamatupoodidele järgnevad veebikaubamajad – pigem kohalikku klienti kõnetav Kaup24 ning globaalne e-kaubandushiid ebay. Emotsioonide edetabeli TOP-is on ka Tallinna Kaubamaja, Euronics ja Amazon.

Rahva Raamat (emotsiooni skoor 76)Apollo (66)Kaup24 (60)eBay (53)Kaubamaja (51)Euronics (47)Amazon (46)

 

Jõgi sõnul saab edetabeli põhjal julgelt öelda, et emotsiooni saab luua ka teenindajaga kokku puutumata, pakkudes kliendile mugavat ostlemist läbi meeldiva ja asjakohase veebikeskkonna, kiiruse ja/või soodsa hinnataseme. „Kuna igal ostu-või teeninduskogemusel on oluline roll pikaajaliste kliendisuhete kujundamisel, on emotsiooni pakkumine ettevõtte ja kliendi erinevates puutepunktides ülimalt oluline,“ lausus Jõgi. „Kogemus läbi positiivse emotsiooni kinnistub mälus, muutub ajapikku mälestuseks ning aitab kaasa ettevõtete kliendisuhete tugevdamisele.“

Uuring viidi läbi veebiuuringuna tänavu 18.-24. jaanuaril, selles osales kokku 1265 inimest vanuses 15-74 eluaastat. Vastajatel paluti meenutada mõnd hiljutist ostu-või teeninduskogemust toidu-ja tööstuskaupade poes ning e-poes ja anda hinnang, kui rahule nad jäid ning millise tunde see kogemus jättis. Kahe kriteeriumi põhjal arvutati emotsionaalse suhte võtmemõõdik Emotion Score.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757