Omniva valiti mulluse robotipiloodiga üheks kaheksast Eesti ettevõttest, kes jõudsid Euroopa suurima äriauhindade konkursi kolmandasse vooru. Euroopa Äriauhindade (European Business Awards) konkursile kandideeris kokku üle 110 000 ettevõtte 34 riigist ning Omniva osutus valituks innovatsiooni kategoorias.
- Foto: Riini Saluri, Omniva personalijuht
Omniva juhatuse esimehe Joona Saluveeri sõnul on Euroopa parimate äriprojektide sekka jõudmine juba märkimisväärne saavutus. "Pakirobotitega pakkusime oma klientidele võimalust testida tuleviku tarnelahendusi. Logistikaettevõttena saime piloodist aga olulist tagasiside ning infot sellise tarnelahenduse efektiivsuse ning võimalikkuse kohta. Rõõm on näha, et meie innovatsiooni tunnustatakse ka kaugemal," ütles Saluveer.
Tänavu 11. korda korraldatud konkurss on suurim omataoline, kus hinnatakse ettevõtete parimaid praktikaid äriedu, eetika ning innovatsiooni kategooriates. Omniva valiti pakirobotite ning spetsiaalse “emalaeva” kontseptsiooni katsetamise eest konkursi kolmandasse vooru.
EBA tegevdirektori Adrian Trippi sõnul on Omniva puhul tegemist ettevõttega, kes on oluline tugevama Euroopa ärikeskkonna loomisel. “Omniva jäi meile silma meie jaoks oluliseimate väärtustega, milleks on innovatsioon, eetika ning äriedu,” märkis Tripp.
Omniva, Starship Technologies ning Mercedes-Benz Vansi koostööna testiti Tallinnas Kakumäel esimesena Mercedes-Benzi „Robovani" koos Starshipi pakirobotitega. Kesksuvest oktoobri alguseni kestnud pilootprojekt kaasas üht robotite jaoks mõeldud prototüüp-kaubikut ning mitut pakirobotit.
Ühtlasi oli Omniva esimene ettevõte maailmas, kes testis „Robovani" lahendust. Kakumäel läbiviidava testi tegi eriliseks ka see, et selles kasutati päris klientide pakke, mis muidu oleks jõudnud postkontorisse.
Mercedes-Benz Vans ja Starship Technologies tutvustasid nn emalaeva kontseptsiooni 2016. aasta septembris. Nende idee ühendab kullerkaubiku eelised autonoomse pakiroboti omadega. Prototüübina esitletud Sprinter on mobiilne laadimis- ja transpordikeskus mitme roboti jaoks. Tänu tarneprotsesside nutikale sidumisele mängib see olulist rolli tarnete viimase miili logistika efektiivsuse olulisel parandamisel tulevikus.
Varem on pakirobotipilooti auhinnatud ka Aasta Logistikategu ning Tallinna ettevõtlusauhindadel Aasta koostööprojekti tiitliga.
Seotud lood
Suurbritannia suurim jaekaupluste kett Tesco hakkab Londonis kaupade kojuveoks kasutama Starshipi pakiroboteid.
Eesti rahvusvaheline logistikaettevõte Omniva hakkab testima Mercedes-Benzi “Robovani” koos Starshipi pakirobotitega.
Eesti idufirma Starshipi pakiroboteid hakkavad katsetama Euroopa suurim toidukandefirma Just Eat, Saksa pakisaatmisteenust pakkuv Hermes, juhtiv Saksa jaefirma Metro Group ja Londoni toidutarnefirma Pronto.
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Enimloetud
1
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
4
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Viimased uudised
PwC vandeaudiitorid: negatiivne omakapital ei ole vastavuses äriseadustikuga
Hetkel kuum
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele