Äripäeva raadiosaates Globaalne pilk rääkisid Scandinavian OÜ juhatuse liige, internetiturundaja ja koolitaja Egle Raadik-Gonchev ja Amazoni agentuuri Digital Merchant asutaja Mihkel Moosel, kuidas Eesti ettevõtjad oma tooteid maailma suurimatesse digipoodidesse viivad.
- Mihkel Moosel ja Egle Raadik-Gonchev Foto: Andres Haabu
Digital Merchant Amazoni agentuur pakub teenust, et aidata Eesti ettevõtjatel luua kasumlik ärikanal Amazonis. „Seal kanalis on suur müügipotentsiaal. Hea võimalus on seal tekitada kiiresti ja lihtsa vaevaga lisakäive,“ rääkis Mihkel Moosel. Tema sõnul on Amazonis kindlasti lihtsam oma tooteid müüa, kui e-pood luua.
Mooseli sõnul on oluline see, et tooted oleksid Amazoni mõistes konkurentsivõimelised, eristuksid ja oleksid konkurentidest paremad, mõistliku hinnaga ning neile oleks ka nõudlus. „Tootjad, kellege oleme koostööd teinud, siis need on võrdlemisi kiiresti saavutanud viiekohalised kuukäibed,“ sõnas Moosels.
„Ettevõtetel on Amazonist hea välja võtta tulevikutrendid ja suunad, mis suunas peaks täna mõtlema,“ rääkis Egle Raadik-Gonchev. Ta tõi näite et kui toota puidust esemeid, siis Amazonis saab koheselt pildi ette, milliseid esemeid, mis kogusega müüb. "Seal on hea võimalus hoida pilk peal turu hinna ja nõudluse trendide."
Raadik-Gonchevi sõnul müüvad Amazonis hetkel kõige paremini elektroonika segmendi tooted, mis moodustab kogu globaalse ettevõtte käibest 40%, teisel kohal on kodukaubad ning siis tulevad vitamiinid ja toidulisandid. „Need on kõik konkurentsitihedad valdkonnad.“
Amazoni agentuuri üks suurimaid kliente on täna Wendre, kellel aidati Saksamaa turule minna. Nad on veel koostööd teinud Breden Kidsi, Turblissi ja Click and Grow’ga. Mooseli sõnul ettevõtete huvi iga päevaga kasvab.
Kuula täispikka saadet ning saa teada, kuidas Amazoni rankingus kõrgel tasemel püsida, kuidas vältida kauba puudujääki ning kellest võib saada Euroopa suurim e-pood?
Seotud lood
Äripäeva raadio hommikuprogrammis esinenud DPD Eesti ASi juht Rainer Rohtla sõnul oleks Amazoni tulek Rootsi pealinna naabrusse siinsele tarbijale ja e-kaupmeestele väga suure mõjuga.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.