Autor: Maarit Eerme • 19. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Altraja: Olla parim, olla esimene – see ongi Sportland

Jaekaubanduse TOPi teise koha võitnud Sportland International Groupi juhatuse liige Are Altraja sõnul peavad nad olema positiivsed inspiraatorid ning veel edasi arenema.
Sportlandi asutajad Are Altraja ja Anti Kalle
Foto: Urmas Kamdron

„Soomes elab sama palju inimesi, kui Baltimaades, kuid sisemajanduse kogutoodang elaniku kohta on umbes 2,5x kõrgem, spordiharjumused juurdunud massidesse sügavamalt, riiklikud investeeringud sporti kordades suuremad ning sporditurg on 4 korda suurem kui Baltimaades. Meil on ruumi kasvada nii kvantiteedis, kui kvaliteedis – kordades“ selgitas Altraja.

Ettevõtte asutaja ja juhi sõnul nad palju kauplusi enam avada ei soovi. „Kaubanduspinna ruutmeetreid on nii meil kui ka üleüldiselt piisavalt. „Rõhku tuleb panna kaubanduskeskkonna kvaliteedile. Alates tootevalikust, teenindusest, kommunikatsioonist nii poe tasandil, kui (sotsiaal)meedias kuni logistikalahendusteni ja organisatsiooni üleüldise kvaliteedini,“ rääkis Altraja. Ta lisas, et tavaliselt kiirema arenguga kaasneb kvaliteedis järeleandmine.

Sportland on ka üle Baltimaade suurim spordiürituste korraldajaid ning toetajaid, kes korraldab aastas üle 260 ürituse ja inspireerivad 1050 noort sportlast kui ka arvamusliidrit erinevate meedia väljundite kaudu. „Nemad loovad paremat ja emotsionaalsemat homset, inspireerivad. Sellistesse tegevustesse paigutatud energia, aeg ja raha on see, mis kasvatab kogu spordikultuuri ja ka meie kaubandust,“ rääkis Altraja. Ta lisas, et nende majandusaasta on varsti juba poole peal ning saavad tõdeda, et kasv jätkub Balti majanduskasvuga sarnases tempos ning see on tema arvates hea tulemus.

Me ei kurda, et tööjõudu pole

Altraja ütles, et nende töö on uute müüjate ja tiimiliikmete kasvatamine ja arendamine ning ettevõtte peamiste väärtushinnangute (innovatsioon, ambitsioon, tiimitöö, jne) valguses uute talentide leidmine ja rakendamine ning nende inspireerimine. „Me ei kurda, et tööjõudu pole. Me usume, et tööjõudu pole nendes ettevõtetes ja valdkondades, kes on pikaajaliselt jätnud suhted, emotsioonid ja inspiratsiooni oma kollektiivides tähelepanuta.“ Altraja sõnul tuleb oma missiooni ja väärtushinnanguid rakendada oma inimestele.

Nad on teinud seda kõike 20 aastat ja nad loevad seda enda üheks tugevuseks. „Motivaatoriks ei ole kindlasti ainult raha, vaid eelkõige sõna, hoiak, emotsioon, ühtsus, sõbralikkus, inspiratsioon, kirg.“

Ta arvab, et välismaiste kettide tulekuga Baltimaadesse on sageli tulnud juurde anonüümust, jahedust töötaja suhtes. „See ei tule kasuks müüja ameti väärtustamisele,“ sõnas Altraja.

„Tänapäevane moesõna on kliendikogemus ja selle juhtimine. Kuidas ja kust peaks saama müüja ettekujutuse heast klienditeenindusest ja ise seda oskama pakkuda, kui seda ei õpeta mentor ja/või otsene juhataja.“ Sportlandi juhatajad on eelkõige inspiraator, mentor, õpetaja ja alles siis professionaalne KPI tagaajaja.

Altraja arvab, et ettevõtjana peab ta oma ettevõtte üle uhkust tundma igal hetkel. „Alati saab paremini, aga kõik see, mis me oleme teinud, kust tulnud, mida saavutanud ja kui palju maailma paremaks muutud, see millised inimesed meil töötavad - see kõik paneb uhkust tundma. Ja see on kollektiivne uhkustunne. See on rõõm, energia, kirgliku töö vili.“

Uued brändid portfellis

Altraja sõnul sai sponsorleping EOK-ga heaks raamiks, et nad saaksid jõulisemalt Eesti talispordi uut põlvkonda varustuse osas maailmatasemel toetada Salomoni toodetega. „Oleme oma grupi NIKE brändiga EOK sponsorid juba alates Pekingi OM-st ja tundsime vajadust ja jõudu nüüd ka talispordis inspiratsiooni lisada.“

Teine uus kaubamärk nende portfellis on Under Armour, mis on maailmas kiiresti populaarsust võitnud eelkõige treeningsaalide brändina.

Ta rääkis, et maailm muutub ja Baltimaade sport areneb, nad on selle arengu eesotsas ja kui tundub, et miskit sorti toode või emotsioon jääb puudu, siis seda ka lisatakse oma tootevalikusse. Altraja tõi välja ka, et nende brändikorv täienes 2016 – 2017. aastal veel Nike Golf võrra ja samuti ei unustanud nad kodumaiseid tegijaid. „Tõime Eestis müügile Katrin Kuldma brändi Amanjeda Sport Couture, Lätis kohaliku boksiässa Mairis Briedise nokamütside kollektsiooni. Võimaluse leidmine kohalikele ja visioonikatele moeloojatele on kindlasti osa meie indentiteedist,“ ütles Altraja.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757