Autor: Maarit Eerme • 19. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Prisma tahab kollased hinnasildid kaotada

Prisma ostuosakonna grupijuht Tõnis Tomingas rääkis, et nad soovivad pakkuda oma klientidele püsivalt soodsaid hindu ning nende soov oleks tulevikus üldse kollased hinnasildid ehk kampaaniad kaotada.
Prisma peremarket Mustika kaubanduskeskuses
Foto: Raul Mee

Eestis on hetkel aktiivselt kasutusel kampaania hinnastamise mudel, kuid nad soovivad igapäevaselt olla soodsaim kauplus. „Soovime kampaaniale minevad kulud ära kaotada, et hinnad püsivalt madalad hoida,“ sõnas Tomingas.

Ta lisas kurvastusega, et Eesti turg nõuab kampaaniaid ning seetõttu lähevad nad vähesel määral sellega kaasa. „Meil on olemas tegevusplaan, kuidas kampaania osakaalu vähendada.“

Prisma loobub kampaaniate reklaamimisel hankijate turundusrahadest. „Me ei taha sõltuda hankija plaanidest, vaid tahame pakkuda ja reklaamida seda, mis on tarbijatele parim.“ Tomingas ütles, et kui hankija annab kauba püsivalt soodsa hinnaga, siis saab kauba panna alusega riiulisse. „Lisame juurde sildi „Püsivalt soodne“ ning see on win-win mõlema poole jaoks. Töötame teadlikult selle nimel.“

Prisma on perele parim – mis see tähendab?

- Hea hind

- Kvaliteetne sortiment

- Perele mugav ostukeskkond

- Lastega perede toetamine

- Prisma Pere – hoiame oma töötajaid

Samuti kinnitavad ka olemasolevad (Delfi Kasulik, Postimehe Tarbija) hinnauuringud Prisma soodsaima kaupluse kuvandit.

Sortiment

„Oleme teinud oma tootevalikus, eriti tööstuskaupades suure muudatuse ning toonud müügile tuntud kaubamärke. Jätame tundmatud ja madalama kvaliteediga tooted sortimendist välja,“ ütles Tomingas.

Ta lisas, et Prisma võttis seisukoha, et hüpermarketis peab saama sama kvaliteediga kaupa, kui spetsialiseerunud poes.

Nende jaoks on väga oluline pakkuda ka kvaliteetseid private label tooteid. „Eestis on kuvand, et tegemist on odava kaubaga, kuid mujal maailmas see nii ei ole.“ Tema sõnul on Rainbow kaubamärgi tooted juhtivate kaubamärkide kvaliteediga ning nende hinnapoliitika on, et need peavad olema 10-15% odavamad, kui juhtiv bränd.

Tulevikueesmärgid

Tomingas rääkis, et nad soovivad olla esimene valik peredele ning ettevõtte emafirma S-Grupp toetab ka seda. Sügsisel vahetasid nad välja ka enda slogani „Üks mure vähem“ „Perele parim“ vastu. Samuti soovivad nad olla suurim jaekett ning avada 2022. aastaks 10 uut supermarketit Tallinnas ja selle lähipiirkonnas.

„Olen kindel, et jaekaubanduse turg korrastub lähiaastatel ning uute tulijate lisandumine tekitab kindlasti hinnasurve,“ ütles Tomingas. Ta lisas, et ellu jäävad need, kes suudavad heade hindade juures pakkuda kõrget kvaliteeti teenuses ja teeninduses.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757