Autor: Pille Ivask • 17. detsember 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Leedu kulleriidu plaanib Tallinnas kiirtarneid

Möödunud aastal Leedus Vilniuses alustanud jagamismajanduse ideel põhinev kullerifirma Ziticity hakkab sel kuul tööle ka Tallinnas ning loodab paki kohale toimetada vähem kui tunniga. Sellist ideed on mõne aasta eest püütud rakendada ka Eestis.
Zitycity asutajad Laimonas Noreika (vasakul) ning Karolis Januškas
Foto: Andras Kralla

Neil, keda nimi Ziticity huvitab, pole mõtet pead kaua vaevata. Firma üks asutajatest Laimonas Noreika tõdeb, et põnevat lugu nime tagant otsida pole mõtet. Sõna “city” viitab nimes oodatult linnale ning “ziti” kiirusele. “See annab kiiruse tunde, puhtalt foneetiline,” selgitas Noreika.

Kiirus on midagi, millega eeldatavasti kuu lõpus alustav Ziticity proovibki lüüa. Ettevõtte idee on sarnane Taxify ja Uberiga, ainult inimeste asemel veetakse pakke. Transportimisele läheb kõik, mis ei kaalu üle 20 kilogrammi ja mahub autosse, jalgratta peale või mida saab hoopis käe otsas vedada. Kaup jõuab kohale umbes tunniga, üldiselt vähemagagi.

Leedu pealinnas Vilniuses on Ziticity tegutsenud umbes aasta aega ning Noreika sõnul on tagasiside olnud hea. Tallinna laieneti aga pärast Vilniust seetõttu, et ettevõte osaleb siin Start-up Wise Guysi kiirendis.

Noreika sõnul alustab Ziticity Tallinnas esialgu tagasihoidlikult. Tegelikult on firmal teenuste kategooriaid rohkem, näiteks pakutakse Vilniuses ka toidu koju kandmise ja ostlemisteenust, mis sarnaneb meil näiteks e-Selveri ja Coopi veebipoega.

Tallinnas hakkab esialgu tööle siiski veebipoodidest kauba koju toomise teenus ehk pärast ostu sooritamist saab klient valida, kas tahab kauba kätte saada Ziticity vahendusel ning hobikuller toimetab selle talle niipea, kui poes on pakk valmis pandud.

Noreika ütles, et tema sõnul on kummaline, et poest, mis asub kliendist näiteks paari kilomeetri kaugusel, peab ostetud kaupa ootama mitu päeva. Mõistlikum on see kliendi juurde toimetada oluliselt kiiremini. Tema sõnul on veebipoest tellijate huvi kiire teeninduse vastu selgelt tõusnud ning tegu on trendiga.

Loe Äripäevast, mis arvavad uuest teenusest Omniva ja Itella SmartPost

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757