Autorid: Maarit Eerme, Aivar Hundimägi • 27. detsember 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ants Vasar: tarbimine muutub oluliselt

Tõsine mõttekoht kõikidele kaupmeestele on see, mida tarbija järgmisena teeb ja kuhu oma raha viib, ütles Äripäeva Hommikuprogrammis aasta lõpus ametist lahkuv Viru Keskuse juht Ants Vasar.
Foto: Raul Mee

Kaubanduskeskus saab toimida siis, kui on üürnikke, kes on valmis investeerima ja kliente, kes on valmis sinna minema. „Tänane situatsioon teeb arendajad ettevaatlikuks, kuna eelmisel aastal hakkas väga tugevat mõju avaldama tarbimise struktuuri muutus,“ rääkis Vasar. Tema sõnul on raske ette kujutada seda, mida tarbija järgmisena teeb.

Viru Keskuse keskmine päevane külastatavus jääb 40 000 ringi ning parimatel päevadel külastab keskust 60 000 inimest. „Kõik otsused on tehtud selle järgi, mida Tallinna ja Harjumaa elanikud soovivad ja ootavad keskuselt. Turistid on ainult boonuseks,“ sõnas Vasar.

Ta rääkis, et asukoht on kõikides ärides oluline, kuid ta ei saa olla nõus sellega, et tänu sellele on nad edukad. „Oluline on ka see, kuidas toodet turundatakse, milline on tema kooslus ning suhe klientidega. See on minu meelest ikka oluliselt määravam,“ ütles Vasar. Viru keskus on oma majandustulemuste osas Baltimaade parim ning võrreldav teiste põhjamaade keskustega.

„Keskuses paiknevate kaupluste kooslus on meie trumpe, mis on asukohast tulenev. Kui välismaa bränd soovib Eestisse tulla, siis esimene käik on Viru Keskusesse.“ Vasar ei osanud rentnike ukse taga olevat järjekorra pikkust öelda, kuid nad ütlevad ausalt ära neile, kes ei sobi nende sihtkliendi kontseptsiooniga.

Vasara sõnul muutuvad tarbijate eelistused ajas ning kui üürnik ei suuda muutustega kaasas käia, siis peavad nad hoolitsema selle eest, et keskus astuks vähemalt samas tempos või samm ees kliendi nägemusest. „Neid olukordi on ette tulnud, kui kaupmees ei ole investeerinud kauplusesse ning see näeb 10 aastat vana välja. Kui uuendamise soovitust ignoreeritakse, siis mina olen ignoreerinud lepingu pikendamist. Siis võtame uue üürniku,“ selgitas Vasar.

Kuula täispikka intervjuud Ants Vasaraga Äripäeva Raadiost alates 18:22.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757