• 08.01.19, 08:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijahinnaindeksi aastamuutust mõjutas enim eluase

Tarbijahinnaindeks tõusis 2018. aastal 2017. aasta keskmisega võrreldes 3,4%, teatab Statistikaamet.
Tarbijahinnaindeksi aastamuutust mõjutas enim eluase
  • Foto: Andres Haabu
Kaubad olid 2017. aasta detsembriga võrreldes 2,1% ja teenused 5,9% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta detsembriga võrreldes tõusnud 6,6% ja mittereguleeritavad hinnad 2,6%.
2017. aasta detsembriga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim eluase, mis andis kogutõusust ligi 40%. 2017. aasta detsembriga võrreldes on kodudesse jõudnud elekter kallinenud 18,4%, tahkekütused 20,7%, soojusenergia 5,8% ja gaas 8,8%. Toit ja mittealkohoolsed joogid ning alkohoolsed joogid ja tubakas andsid kogutõusust kumbki üheksandiku. Võrreldes 2017. aasta detsembriga oli bensiin 1,8% ja diislikütus 5,4% kallim. Toidukaupadest on 2017. aasta detsembriga võrreldes enim kallinenud värske köögivili (27%), kaasaostetav valmistoit (12%) ja kartul (12%). Odavnenud on suhkur (24%), või (13%) ja värske kala (12%).
Novembriga võrreldes oli detsembris tarbijahinnaindeksi põhiliseks mõjutajaks transport. Bensiin odavnes kuuga 6,6% ja diislikütus 4,3%, detsembriks ostetud lennukipiletid olid aga 15% kallimad kui novembriks ostetud.
Tarbijahinnaindeksi aastamuutuse suurimaks mõjutajaks oli eluase, mis andis kogutõusust veerandi. Suurima panuse sellesse andsid 10,9% kallinenud kodudesse jõudnud elekter, 15,3% kallinenud tahkekütused ja 7% kallinenud üürid. Mootorikütus ning toit ja mittealkohoolsed joogid andsid kogutõusust kumbki viiendiku. Sealjuures kallines bensiin 12,3% ja diislikütus 11,4%.
2018. aastal kallinesid 2017. aasta keskmisega võrreldes toidukaupadest enim munad (25%), külmutatud puuviljad ja marjad (22,7%) ning õlu (17,9%). Odavnes suhkur (19,2%).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele