Kulleri- ja logistikaettevõtte DPD tellitud üle-euroopaline uuring tuvastas, et jätkuvalt suureneb kõikjal välisriikidest e-ostude tegemine, mobiiliseadmete kasutamine ning uued e-ostlejad erinevad oma profiililt oluliselt pikaaegsetest ostjatest.
- 5 põnevat fakti Euroopa e-ostleja harjumustest ja eelistustest Foto: Pixabay.com
Kolmandat aastat korraldatav DPD üle-euroopaline uuring vaatleb põhjalikult riikide kaupa e-ostlejate harjumusi, eelistusi ning käitumist. Kantar TNS-i kläbi viidud uuringus on küsitletud kokku üle 24 000 inimese 21 riigist.
Suurimate leidudena Euroopa e-ostlejate kohta koorus välja viis peamist tulemust:
1. Uued ostjad on nõudlikud. 15% e-ostlejatest alustasid aktiivselt netist ostude teostamist vähem kui kaks aastat tagasi. Antud grupp on veel küllaltki väike osa kõikidest e-ostlejatest, kuid pikaaegsete e-ostlejatega võrreldes on neil tunduvalt kõrgemad nõudmised, kuna eeldavad võimalikult lihtsalt ostukogemust. Samuti on nad aktiivsemad sotsiaalmeedias ja erinevates lojaalsusprogrammides, tunnevad muret turvaliste maksete ja isikuandmete pärast. Kuna suur osa nendest uutest ostjatest teeb palju oste, siis on nad ka e-kauplejatele väga oluliseks sihtgrupiks ning tulevikutrendide seadjateks.
2. Ostu pooleli jätmine ja hilisem jätkamine on e-ostlejatele omane. Ligi 91% e-ostlejatest jätab mingis etapis oma ostlemise pooleli, kuid 41% neist viib ostuprotsessi siiski hiljem lõpuni. See tähendab, et kauplejad peavad panustama võimalikult lihtsasse ostuprotsessi jätkamisse ning klientide tagasi toomist pooleli jäänud tehingute juurde.
3. Välisriikidest ostlemine üha suureneb. Ligi 58% ostjatest on teostanud oste välismaistelt veebilehtedelt, mis on võrreldes 2016. aastaga suurenenud 6% võrra. Enamasti tehakse sellised tellimused naaberriikidest või Hiinast.
4. Mobiiliseadmed koguvad populaarsust. Netist ostude sooritamiseks kasutab mobiilseid seadmeid tervelt 46% klientidest. 2016. aastal oli see number veel kõigest 35%.
5. E-ostlejatele on transpordiettevõte oluline. 72% ostlejatest peavad oluliseks, et ostu sooritamise hetkel oleks teada ka teenust pakkuv transpordiettevõte. See on tingitud peamiselt eelnevatest positiivsetest või negatiivsetest kogemustest. Pakkudes klientidele piisavat valikut transpordiettevõtete vahel suurendab e-kaupleja eduka müügi võimalust ning ostja rahulolu.
Seotud lood
Kiiresti muutuvas keskkonnas seisab jaemüügisektor silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kasvava konkurentsi, üha suurenevate klientide ootuste ning tehnoloogia arenguga.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele