Hando Sinisalu • 22 veebruar 2019
Jaga lugu:

Hiina kõrval tundub Lääne brändide kliendikogemus vilets ja aegunud

Hiina brändide kliendikogemus on ülimugav ja "hõõrdevaba" ning inimesed saavad kõik oma asjad aetud WeChati või Alibaba keskkonnas. Samuti ei ole Hiina brändid ainult toote- või teenusepakkujad, vaid partnerid, kes aitavad tarbijaid igapäevaelus. Mida on Eesti turundajatel nende kogemusest õppida?

Foto: HOW HWEE YOUNG, EPA

Mastaabid

Hiina mastaabid on peadpööritavad: Alibaba müüs 2018. aastal “üksikute päeval” 11. novembril 27 miljardi euro eest, mis on 27% rohkem võrreldes aastaga 2017.

Samuti püstitas Alibaba ka maksetehingute maailmarekordi oma Alipay online makseplatvormiga, millega tehti 256 000 tehingut sekundis ning ühe päeva tellimuste arv ületas ühe miljardi.

Mastaapne on ka Lääne brändide ambitsioon Hiina suunal. Starbucks ütles 2017. aastal, et avab 2021. aastaks Hiinas 2000 uut kohvikut – ühe iga 15 tunni järel. Prada avab Xi'an linnas seitse kauplust – kolm neist ühes kaubanduskeskuses, millest kaks spetsiaalselt klassikalise Briti kingabrändi Church’s müügiks.

Luksusbrändid on üks asi aga kuidas on lood tervishoiuga? Kindlustusselts Ping An käivitas 2014. aastal Hiina suurima veebipõhise tervishoiuteenuste osutaja. Ping An Good Doctor (tlk Ping An hea arst – suurepärane nimi brändile!) on AI-põhine „ühe minuti kliinik”, mis pakub online konsultatsiooni ja lisaks 24/7 avatud kioskeid üle 100 laiatarberavimiga.

Igal kliinikul on oma „tehisarst“ kes on treenitud kogumaks andmeid patisentide sümptomite ja meditsiiniajaloo kohta läbi hääl- ja tekstisisestuse, mille põhjal inimarst paneb kaugdiagnoose, annab meditsiinilist nõu ning väljastab retsepte.

Mugavus

Hiinas on veel üks asi, mida Euroopa turundajad saavad kadedusega vaadata: tarbijamugavus. Väljend “friction-free” (tlk. hõõrdevaba) on parim viis kirjeldamaks paljude Hiinas toimuvate tehingute igapäevast tegelikkust. See tase on Euroopaga võrreldes erakordne.

Et mõista kasutusmugavust Hiinas, peate mõistma Tencenti ja Alibaba mõju. Valdav enamus online tegevusest riigis toimub nende kahe ettevõtte poolt hallatavate rakenduste kaudu – ja peaaegu kõik toimub telefoni teel. Mobiil on Hiinas üldlevinud, see on eluviis mitte ainult suhtlusvahend.

Alibaba veebipõhine maksesüsteem Alipay kontrollib umbes poolt Hiina online makseturust. Ettevõtjatevahelise (B2B) ostu-müügiveebilehele Alibaba.com kõrval on Alibaba’l ka ettevõtjalt-tarbijale (B2C) Tmall keskkond ning Taobao turg tarbijalt-tarbijale (C2C) tehinguteks. Ühendage eBay, Paypal ja Amazon ning saate aimu Alibaba brändiportfellist.

Tencent omab WeChat’i, millel on üle miljardi kasutaja – uskumatu kombinatsioon Facebook’ist, Twitter’ist, Spotify’st, WhatsApp’ist, Paypal’ist ja YouTube’ist, samuti mängudest - kõik ühes „superrakenduses“. WeChat’i kutsuti hiljuti „Hiina operatsioonisüsteemiks”.

WeChati Euroopa ärijuht Enrico Plateo esineb 21. märtsil Passwordi konverentsil Tallinnas.

Enamik Hiina ettevõtteid on seda teadvustanud ning ehitanud nii oma reklaami ja turunduse, kui ka sotsiaalse suhtlemise, poodlemise, ostmise ja makseprogrammid ümber mobiilseadme. Brändid ei ole ainult toote- või teenusepakkujad, vaid partnerid, kes aitavad tarbijaid igapäevaelus.

Loe pikemalt Bestmarketing.ee

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee