Autor: Juuli Nemvalts • 11. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-poe edu sõltub paljuski usaldusest

Eestis tegutsevate internetipoodide suur hulk tähendab väga tugevat konkurentsi.

Audiitorettevõte KPMG ärinõustaja Tarmo Toiger ütles, et Eestis kasvab e-kaubandus aastas 30%, võrdluseks võib tuua Euroopa, kus kasv on 20%.

"E-poodide kasv võib lähiajal samas tempos püsida, sest arenguruumi on tublisti. Selleks pruugib vaadata, mis hinnaga müüakse riideid, laste kaupasid ja kodutarbeid jaekaubanduses, hinnavahe on märgatav," oli Mobipunkti juht Sanders Skoorik tulevikust rääkides kindel.

Kogu maailmas liigub trend sinnapoole, et senine kaubandus peab rohkem teed andma internetikauplustele. "Usun, et rohkem potentsiaali on teenuste kolimisel veebi, sest pole ju mõtet telefoni otsas oodata, et keegi vaataks, millal tehnikul on võimalik tulla riket parandama. Selliseid teenuseid on ju hõlbus online keskkonnas broneerida, kus klient saab sobivat aja valida," lisas ta.

Lünklik seadus

Õigusloome reguleerib e-kaubanduse valdkonda piisavalt ja Skoriku sõnul on turg üsna korrastunud.

Ainult tagastusõiguse seadus on selline, mida sooviksid paljud e-poe pidajad muuta. "See on halvasti reguleeritud ja jätab netikauplused nõrgemasse positsiooni võrreldes tavakauplusega. Seadusse on sisse kirjutatud nõue, et internetist ostetud seadet on kliendil õigus avada ja ta võib toodet kasutada nii, nagu ta seda poes teha saab. Samas teame kõik, et poes on ainult mõned mudelid klientidele tutvumiseks. Seal ei võeta igat arvutit karbi seest lahti, et klient saaks tutvuda tootega," arutles ta. "Kuna see seadus on reguleeritud Euroopa tasandil, siis meie seadusetegijad seda tõenäoliselt muutma ei hakka," oli Skorik skeptiline.

Edu tagab mitme komponendi koostoimimine: kõigepealt hea klienditeenindus ja kiire tarne. Klient soovib, et kaup oleks juba Eesti laos olemas ning tal ei tule oodata kaks-kolm nädalat, kui ese tellitakse Euroopast. Lisaks blogipostitused kodulehel, milles tutvustatakse uusi tooteid, teenuseid või jagatakse tehnika hooldamise nõuandeid.

"Tänapäeval ei loe niivõrd hind kui kiirus. Müüb see, kes on kõige kiirem," kinnitas Skorik.

Loe pikemalt Äripäevast ja kuula raadiosaadet raadio.aripaev.ee

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757