Autor: Maarit Eerme • 21. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Üllatus e-poest tellitud pakis

Tallinki e-kaubanduse juhi Sven-Erik Veimeri sõnul on kingituste tellimuste juurde lisamine hea viis klientide positiivseks üllatamiseks.

“Kasutame e-poe tellimuste puhul erinevaid tootebrändidega seotud kingitusi, harvem oma ettevõtte brändinguga tooteid või teatud ostusumma puhul soodushinnaga kruiisivautšerit,” loetleb Veimer.

Tallinki kogemuse põhjal võib kinkide jagamist kombineerida edukalt kampaaniaga, näiteks “ostuga kaasa kingitus” vormis. Sellisel juhul peab klient boonuse saamiseks soetama konkreetse brändi toote, ostma kindlas mahus või täitma minimaalse ostusumma piirmäära.

Positiivset tagasisidet toob esile ka TKM Beauty tegevdirektor Anne-Liis Ostov, jagades I.L.U. e-poe kogemust tasuta tootenäidiste ostuga kaasa lisamisel. “Meie klienditeeninduse standard on, et iga klient peab tundma end erilisena. Proovime alati näidised valida nii, et see sobiks kliendi eelistustega ehk arvestame seda, mida konkreetne klient tellis - mis võiks teda veel rõõmustada ja tagasi kutsuda.” Samuti lisab I.L.U. pakkidesse brändikampaaniate korral spetsiaalselt ostuga kaasa mõeldud suuremaid kingitusi.

Mitmekesise klientuuriga ettevõtete puhul on kingituste tegemine keerulisem

“Bauhofi e-poe kliendid on erinevad alates rohenäppudest kuni ehitajate ja koduomanikeni. Universaalset kingitust pole me teinud, vaid püüame pigem läbi erinevate kampaaniate klientidele sobivaid kombo-lahendusi leida,” rääkis Bauhofi turundusdirektor Evelin Pae. Näiteks on hästi töötanud elektritööriistade kampaaniad, kus tööriista ostul antakse mõni aksessuaar või väiksem toode kingitusena kaasa. Kingitus ei pea tema sõnul olema alati esemeline. Bauhofi kogemus on positiivne ka tasuta transpordi ja järelmaksu 0-intressi kampaaniate puhul.

Kingituseks ettevõtte logoga toode

Ettevõtte bränditud tooteid kasutatakse kingitusena harvem, kuid ettevõtte Logotrade reklaamkingitused tegevjuht Anti Saluneem kinnitab, et see on tõusev trend. “Populaarseimad logoga tooted, mida ettevõtted e-poes müüvad või boonusena jagavad, on kas tootele lisaväärtust andvad reklaamtooted või väga praktilised tooted. Väga palju oleneb sihtrühmast,” sõnab Saluneem. Näiteks noortele sobivad ideaalselt PopSocketid ja laptopiga töötavatele inimestele veebikaamerakatted, mis on pisikesed ja soodsad. Lisaks on viimasel ajal populaarsust kogunud taaskasutatud materjalidest reklaamkinkide kasutamine.

Ettevõtte logoga toodete müük e-poes

Logoga toodete müük on lahendus, mille potentsiaali paljud ei kasuta. Veimeri sõnul on Tallinkis sellele mõeldud ning nende e-poes on reklaamkingitused esindatud, näiteks pehmed mänguasjad, tassid, külmikumagnetid, riidest poekotid jne. Anti Saluneemi sõnul peaks bränditud toodete valimisel olema lisaks praktilisusele ka oluline kvaliteet. “Tavaliselt müüakse e-poes selliseid asju oma logoga, mida kliendid niikuinii kasutavad. Valikut tehes tuleks silmas pidada, et kui kasutada liiga soodsaid ja madala kvaliteediga tooteid, siis tuleb hiljem investeerida täiendavalt aega ja raha, et kahju heastada. Odavam ei ole alati parem.”

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757