Jaga lugu:

E-poes on lubatud tähtaegadest kinni pidamine olulisem kui kiire tarneaeg

Eesti turg on väike ning soov oma tootega välismaale laieneda suur. Sellega aga tarneaeg aina pikeneb ning transpordikulu kõrgeneb. Sven Nuum (Boost Yourself), Kristjan Rabi (AEGAON), Markus Marks (Boold Tuesday) ja Tarmo Niinepuu (Click & Grow) jagavad oma kogemusi, kuidas need probleemid edukalt seljatada.

Suurimad väljakutsed välismaale tarnimises seisnevad võimalikult kiire, odava ja kvaliteetse teenuse leidmises. Alati ei olegi võimalik kõike kolme korraga tagada. Sellisel juhul on Click & Crow logistika- ja laojuhi Tarmo Niinepuu sõnul vaja leida alternatiivseid variante. “Kui sa ei saa järgmiseks päevaks tasuta koduvedu lubada, siis paku seda, mida sa suudad teha. Klient küll võib alguses veidi pettunud olla, sest ta on harjunud muuga, aga kui toode on väärt, siis on ta ka nõus rohkem maksma või ootama. Peamine on hoida oma lubadust ning et klient teaks, mida oodata,” ütles Niinepuu.

Boost Yourself on leidnud, et kärsitute klientide vastu aitab ootuste manageerimine ehk klient peab teadma, millal tema pakk saabub. AEGAON turundusjuht Kristjan Rabi toob aga välja, et tihti on raske sedagi ette teada. Ebastabiilsed tarneajad, kus ühe teenusepakkuja vahendusel jõuab pakk kulleriga näiteks Vilniusesse paari päevaga, teinekord paari nädalaga, tekitavad nii kliendile kui tootjale palju peavalu. Samuti erinevad eri riikides kullerite tööstandardid. Eeldada, et kõik kullerid on sama sihikindlad ja kohusetundlikud kui Tom Hanksi tegelaskuju filmis “Castaway”, kindlasti ei maksaks,” lisas ta.

Bold Tuesday ühe asutaja Markus Marksi sõnul on nende üks väljakutsetest USA turg, kus madalateks postikuludeks peaks olema ise mingil viisil kohapeal. “See tooks kliendi jaoks saatekulud allapoole ja kokkuvõttes võidaks mõlemad osapooled. Küll aga tähendab see teiselt poolt, et meil oleks vaja suuremaid mahtusid sealsel turul, et olla jätkusuutlik opereerimaks kohapeal.”

Kõrged transpordikulud võivad tingida selle, et ost jääb üldse tegemata. “Meile on sellega abiks olnud Boomerang Distribution, kes pakub fullfilment teenust ja saavad pakkuda ka väiksematele e-poodnikele kiiret pakisaatmist, mitte liiga kõrge hinnaga,” annab Boost Yourself üks asutaja Sven Nuum nõu. AEGAON pakub aga kliendile ülemaailmselt tasuta kullerteenust, partneriks on Pakipoint.

Ka Click & Grow kui Bold Tuesday rõhutavad hea partneri leidmise tähtsust. Niinepuu sõnul tuleb otsustada, kas pidada ise ladu või kasutada kolmandat osapoolt, kes aitaks. “Üks asi on saata Eestis pakkiautomaatidesse pakke, teine asi on teada tingimusi, seadusi ja võimalusi Singapuri pilvelõhkujast Kanada polaaraladeni.”

Nii Bold Tuesday kui Click & Grow ostavad laoteenust sisse, sest lisaks parematele hindadele, mida mahtude pealt partnerid saada võivad, saavad nad ka oma teadmisi jagada. See võimaldab enda firmas keskenduda oma põhilistele tegevustele. “Meie oleme nendest muredest vaba ja saame keskenduda tootearendusele, müügile, ja kõigele sajale muule asjale, mis nagunii vajavad lahendamist. Isegi, kui alguses maksad "peale", siis pikas perspektiivis toob see kulud alla ja kiirema müügikasvu,“ ütleb Bold Tuesday üks asutajatest Markus Marks.

Niinepuu lisab, et kui selleks pole võimalust, siis tuleb ise palju eeltööd ära teha leidmaks erinevaid lahendusi, mis sobiks katmaks soovitud turge. "Alustada võib ka sellistest partneritest nagu Amazon, kes võimaldavad lihtsasti kasutada nende ladu, kuigi seal tuleb end kurssi viia maksude ja teiste reeglitega,” ütles ta.

AEGAONi turundusjuhi Kristjan Rabi soovitused, kuidas üldse välismaale turundada:

Oma Eesti päritolu ei maksa üle tähtsustada, inimesi huvitab eelkõige sinu toode. Ära ürita vallutada kogu maailma korraga, alusta kuskilt ja liigu edasi. Sinu sihtrühm ei pruugi olla riigiti ühesugune, tee selgeks nende erinevused ja arvesta nendega. Ära kasuta otsetõlget või veel hullem, translaatorit, oma info ja sõnumite tõlkimiseks. Leia see “native speaker copywriter”, kes oskab su mõtet õigete sõnadega sihtkeeles edasi anda.

Internet ajab konkurentidest üle ääre, eristu neist ja tee oma SEO nii korda kui vähegi saad, et olla leitav. Sotsiaalmeedias turundades tee selgeks kanalite algoritmid ehk tööpõhimõtted, et vältida oma raha põletamist. Paista välja usaldusväärne rohkem oma tegudes kui turunduses. Kõige olulisem on aga uskuda endasse ja oma tootesse, ebaõnnestumistest õppida ning proovida uuesti ja teisiti.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee