Autor: Kaubandus.ee • 21. mai 2019

Uuring: Eesti teenindajad naeratavad maailma keskmisest rohkem!

Testoste pakkuvate ettevõtete liidu MSPA (Mystery Shopping Providers Association) liikmete 2018. aastal kogutud andmete põhjal naeratavad Eesti teenindajad klientidele sagedamini kui maailma keskmine, vahendab uuringufirma Dive Eesti.
Foto: Freepix

Kui kõigi uuringus osalenud riikide keskmine oli 80%, siis Eestis oli antud näitajaks 85%, mis andis pingereas kõrge 12-nda positsiooni. Kõige enam said kliendid naeratusi USA-s, kus antud näitaja oli 93%. Ühendriikidele järgnesid Bulgaaria ja Island võrdselt 92%-lise tulemusega. Meie lõunanaaber Läti saavutas hea tulemuse 90%-ga ning palju ei jäänud maha ka Leedu 88%-lise tulemusega.

Uuringus koguti andmeid lisaks naeratamisele ka tervitamise ning lisamüügi soovituste kohta – mõlemas kategoorias olid Eesti tulemused keskmisest nõrgemad. Teenindaja poolse tervituse osaks said Eestis 81% klientidest, mis jäi napilt maailma keskmisele tulemusele (82%) alla. Kategooria parima tulemuse saavutas Uruguai (97%), kellele järgnesid Ungari (95%) ja Argentiina (94%). Leedu tulemuseks oli 89% ning Läti näitaja Balti riikide nõrgim – 74%.

Lisamüügi ehk kliendile lisaks põhitootele ka lisasoovituse andmise osas olid tulemused oodatavalt madalamad – uuringus osalejate keskmiseks üle maailma oli 49%. Eestis tehti lisamüüki 41% kliendikontaktide puhul, Lätis oli näitaja 64% ning Leedus 37%. Ka selles kategoorias hõivas esikoha USA, kelle tulemuseks oli 78%, teise koha saavutas Brasiilia (75%) ning kolmanda Venemaa (72%).

Sektorite lõikes olid naeratamise osas tulemused kõige paremad meelelahutussektoris (89%) ning kõige kehvemad transpordisektoris (53%). Tervituse kategoorias paistis kõige enam silma avalik sektor (96%) ning madalaimat taset näitas transpordisektor (56%). Lisamüügis saavutasid parimaid tulemusi autoesindused (66%) ning kõige nõrgem oli resultaat avalikus sektoris (9%).

Uuringut korraldas Better Business World Wide, kes analüüsis 2018. aasta jooksul MSPA (Mystery Shopping Providers Association) liikmete kogutud andmeid kokku 52-st riigist üle maailma. Kogu uuringu käigus koguti ligi miljon vastust teenindajate naeratamise, tervitamise ning lisamüügi kohta.

Dive Group aitas testostufirmade katusorganisatsioonil andmeid koguda neljas riigis, kus tegutsetakse: Eestis, Lätis, Leedus ja Poolas.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757