Kui kõigi uuringus osalenud riikide keskmine oli 80%, siis Eestis oli antud näitajaks 85%, mis andis pingereas kõrge 12-nda positsiooni. Kõige enam said kliendid naeratusi USA-s, kus antud näitaja oli 93%. Ühendriikidele järgnesid Bulgaaria ja Island võrdselt 92%-lise tulemusega. Meie lõunanaaber Läti saavutas hea tulemuse 90%-ga ning palju ei jäänud maha ka Leedu 88%-lise tulemusega.
Uuringus koguti andmeid lisaks naeratamisele ka tervitamise ning lisamüügi soovituste kohta – mõlemas kategoorias olid Eesti tulemused keskmisest nõrgemad. Teenindaja poolse tervituse osaks said Eestis 81% klientidest, mis jäi napilt maailma keskmisele tulemusele (82%) alla. Kategooria parima tulemuse saavutas Uruguai (97%), kellele järgnesid Ungari (95%) ja Argentiina (94%). Leedu tulemuseks oli 89% ning Läti näitaja Balti riikide nõrgim – 74%.
Lisamüügi ehk kliendile lisaks põhitootele ka lisasoovituse andmise osas olid tulemused oodatavalt madalamad – uuringus osalejate keskmiseks üle maailma oli 49%. Eestis tehti lisamüüki 41% kliendikontaktide puhul, Lätis oli näitaja 64% ning Leedus 37%. Ka selles kategoorias hõivas esikoha USA, kelle tulemuseks oli 78%, teise koha saavutas Brasiilia (75%) ning kolmanda Venemaa (72%).
Sektorite lõikes olid naeratamise osas tulemused kõige paremad meelelahutussektoris (89%) ning kõige kehvemad transpordisektoris (53%). Tervituse kategoorias paistis kõige enam silma avalik sektor (96%) ning madalaimat taset näitas transpordisektor (56%). Lisamüügis saavutasid parimaid tulemusi autoesindused (66%) ning kõige nõrgem oli resultaat avalikus sektoris (9%).
Uuringut korraldas Better Business World Wide, kes analüüsis 2018. aasta jooksul MSPA (Mystery Shopping Providers Association) liikmete kogutud andmeid kokku 52-st riigist üle maailma. Kogu uuringu käigus koguti ligi miljon vastust teenindajate naeratamise, tervitamise ning lisamüügi kohta.
Dive Group aitas testostufirmade katusorganisatsioonil andmeid koguda neljas riigis, kus tegutsetakse: Eestis, Lätis, Leedus ja Poolas.