Põltsamaa tehast omava Orkla Eesti juht Kaido Kaare täitis müügiriiuleid Kadaka Selveris ja Mustamäe Prismas. “Aastas on kaks nädalat, mil Eesti inimesed ostavad toitu tavapärasest mitu korda rohkem – jaaninädalal ja jõulunädalal,” ütles Kaare. “Kui veel jaanipäeval juhtub olema hea ilm, on see toidutootjale lisaboonus. Kuna jaaniajal müüdav ketšup, kastmed ja salat on ammu purgis, siis on tootjate poolt igati paslik minna kauplustesse appi, sest tooted kaovad riiulitelt kiiremini kui neid täita jõutakse,” selgitas Kaare. “Oleme ettevõtte juhtkonna liikmetega jaganud päevad ja suuremad kauplused omavahel ära ning aitame niipalju kaasa kui muu töö võimaldab.”
Sooja suve tõttu on ketšupite ja kastmete müük kerkinud juba praeguseks 50 protsenti, aga jaanieelsetel ostupäevadel müük kasvab hüppeliselt veelgi. Samuti ostetakse liha kõrvale erinevaid salateid ja hapukurki. Kui tavapärastel vihmastel ja jahedatel jaanipäevadel kerkib mahla- ja veemüük võrdlemisi vähe, siis tänavune müük on pigem erandlikult hea. Müüginumbrid näitavad, et kõige sagedamini jõuab eestimaalaste jaanilauale jõhvikajook.
Kaare sõnul teeb Eesti tarbija igal aastal järjest tervislikumaid valikuid isegi jõululauas ja jaaniõhtul. “Ootus tootjale on, et kastmed oleksid kergemad, neis oleks vähem suhkrut ja rasva, aga samas maitses ei tohi grammigi järele anda, sest see on jätkuvalt ostuargument number üks,” rääkis Kaare.