Autor: Kaubandus.ee • 3. juuli 2019

Rimi teeb õhukesed kilekotid tasuliseks

Rimi tõstis suure kilekoti hinna 25 sendini ning väike kilekott hakkab maksma 20 senti. Ainult juulis aga maksavad Rimides õhukesed kilekotid, mida seni jagati puu- ja köögiviljalettide juures tasuta, 5 senti. Ühtlasi ei postita jaekett juuli viimasel nädalal kliendilehti – neid on võimalik võtta kauplustes kohapeal. Jätkuvalt on teretulnud ka kõik need, kes soovivad osta lahtist toidukaupa oma nõusse.
Foto: Elmo Riig/Sakala, Postimees/Scanpix

„Meie eesmärk ei ole teenida õhukeste kilekottide müügilt, vaid tõsta klientide keskkonnateadlikkust ning suunata neid korduvkasutatavaid ostukotte kasutama,“ sõnas Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats. „Samal ajal müüme ka soodushinnaga korduvkasutatavaid võrkkotte, millega võib poes käia ju mitukümmend aastat. Tõsiasi on, et toodetakse ja müüakse neid kaupu, mille järele on nõudlus. Kilekotte ostetakse aasta jooksul endiselt miljonites ning need numbrid kahanevad väga visalt. Vastutustundlikul kaupmehel on mitmeid võimalusi, kuidas klienti tuua keskkonnasäästlikemate eluviiside juurde. Selleks, et panna eestlane korraks mõtlema oma kilekotilembuse üle, otsustasime eksperimendi korras muuta juulikuus õhukesed kilekotid kõigis Rimides tasuliseks.“

Bats rääkis, et nad tegid säärase katsetuse ka aprillis Kuressaare Rimides, kuid selle erandiga, et müügilt olid ära korjatud samuti suured kilekotid. „Saarlased tasuliste õhukeste kilekottide ning suurte kilekottide puudumise üle ei nurisenud, pigem tundsid, et nad saavad anda oma panuse sellesse, et Saaremaa muutuks ühel päeval kilekotivabaks. Siiski ei ole me veel valmis selleks, et Eestis päevapealt kilekottide müük lõpetada – on väga palju inimesi, keda see otsus võiks viia hoopis teise toidupoodi, kus kilekotid ilusti müügis. Iga jaekett tahab konkurentsis püsida ning seista hea selle eest, et neil jätkuks piisavalt kliente ja inimestel oleks tööd. Usun, et iga hea algatus keskkonnasäästmise nimel on parem, kui lihtsalt käed rüpes vaadata ja mitte midagi teha.“

„Kõige eesrindlikumad kilekottide vastu võitlejad on Aafrika ja Aasia riigid, kus plastiprobleem oli muutunud väga tõsiseks. Näiteks Ruandas korjatakse inimestelt kilekotid ära juba lennujaamas. Meie siin väikses Eestis võiksime olla eeskujuks selle poolest, et loobume ise vabatahtlikult kilekottide kasutamisest. Kilekoti keeluseadus üheski Euroopa riigis veel ei kehti, küll aga on kehtestatud mitmes EL-i liikmesriigis kilekottidele maks – viimati lisandus nende riikide hulka Rootsi,“ lisas Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist. „Usun, et 10 aasta pärast ei müüda üheski Euroopa kaupluses kilekotte – mida varem inimesed seda endale teadvustama hakkavad, seda parem.“

„Väikeste kilekottide müügist saadud tulu investeerib Rimi uutesse keskkonnasäästlikesse pakenditesse – hetkel valime välja parimaid lahendusi suhkruroost ja loodame lähitulevikus pakendada juba loodussõbralikult,“ lausus Bats.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757