Jaga lugu:

Kategooriajuhtimine - tööriist läbimüügi suurendamiseks

Üldjuhul teatakse hästi, et ettevõttele sobivalt kohandatud kategooriajuhtimine aitab suurendada kasumit. Reaalsuses aga tegutsetakse kinnisilmi ega teata, miks üks või teine tegevus on oluline.

Katrin Riisalu  Foto: Raul Mee

Tihtilugu võetakse tööle inimesi, kes ei ole kokku puutunud valdkonna spetsiifikaga. Ametipostile asudes õpivad nad selgeks mingi mustri, saamata aga täpselt aru, mida iga tehtud liigutus endaga kaasa toob. Siis vingutakse ja virisetakse, et tulemused pole piisavad. Kui tegemist on paljude erinevate toodetega või teenustega, on oluline teada ka, kuidas neid paremini juhtida ja kliendini viia. Selleks, et läbimüük lakke lüüa, tuleks tegutseda süstematiseeritult, teada miks me mida teeme ja jagada oma töötajatega vajalikku infot.

Mis ikkagi on kategooriajuhtimine?

Kategooriajuhtimine hõlmab toodete kategoriseerimist, sortimendi planeerimist ja juhtimist, hinnastamist sh konkurentsivõimelist hinnastamist, aga ka turundustegevusi ja visuaalselt kenade väljapanekute väljatöötamist.

Muutused võtavad aega, aga tasuvad ära

Iga muutus, mis puudutab ettevõtet, võtab aega ja energiat. Nii on see ka kategooriajuhtimise tööriistade kasutamise puhul. Ostujuht võib küll mõnel koolitusel omandada kõik vajalikud teadmised, aga sellest üksi on vähe. Ta peab olema võimeline oma teadmisi rakendama, muutusi ellu viima ja tal peaks olema täielik õigus seda kõik teha. Siis ei lase tulemused ennast kaua oodata!

Arvestada tuleks kindlasti sellega, et uus lähenemine nõuab muutusi senistes tegevustes. Selleks peab olema terve kollektiiv positiivselt meelestatud ja tahtma kõike neid asju uuel moel tegema hakata. Korrektne kategooriajuhtimine ei tähenda kindlasti, et ettevõttes tuleb hakata tegema kardinaalseid ümberkorraldusi, aga mingeid tegevusi tuleb kindlasti uuendada.

Koolitus: Kategooriajuhtimine - tööriist läbimüügi suurendamiseks

Toimumisaeg: 20. september 2019 ja 27. september 2019

Koolitaja: Katrin Riisalu

Pane paika strateegia ja mõõda tulemusi

Kategooriajuhtimise teadmised omandanud inimene peaks esimese asjana analüüsima, milliseid tegevusi saab ta hakata kasutama ja millised on ettevõtte kitsaskohad. Nii saab määratleda, mis strateegia alusel ettevõte töötab ja valida selle jaoks sobiv teekond, et ettevõte muutuks tugevamaks ja paremaks kui konkurendid. Ja kui midagi teha, siis tee seda eesmärgipäraselt! Oma tegevusi tuleb mõõta ja pidevalt uuendada. Aeg-ajalt tuleks ka seada uusi ootusi oma senistele tegevusmõõdikutele.

Klient on kuningas ja seda kõige otsemas mõttes

Kui kindel siht on silme ees, minnakse edasi kategoriseerimise juurde –defineeritakse kõikide toodete või teenuste kategooriad. Seejärel jaotatakse need vastavalt sellele, kuidas kliendid neid mõistavad. Igal tegevusalal on olulisemaks lüliks klient ja seda ei tohiks ära unustada. Pane ennast kliendi kingadesse ja proovi vaadata kõike läbi tema silmade – mida ta mõtleb ja kuidas ta jõuab toodete või teenusteni? Kui lihtsalt on see kõik tema jaoks leitav ja arusaadav ning millised on tooted ja teenused mida saaks talle veel lisaks müüa. Ära ei tohiks unustada ka kordusoste, mis tagavad püsikliendid pikaks ajaks.

Kategooriajuhtimist saab rakendada ka mujal kui kaubanduses

Kategooriajuhtimist kasutatakse eelkõige kaubanduses. Tegelikult saab aga kategooriajuhtimist kasutada paljudes valdkondades. Sisu osas tuleks leida just enda ettevõttele sobiv lahendus. Ja kui suhtuda oma tegevustesse täie tõsidusega ongi edu garanteeritud!

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee