Viimased seitse aastat edukalt Coop Eesti Keskühistut vedanud ja selle eest tänavu ka parima juhi tiitliga pärjatud Jaanus Vihand juhib nüüd Apollo Gruppi, kus tahetakse järgmise kolme-nelja aastaga kolm korda kasvada. „Otsin väljakutseid, stabiilses süsteemis tiksumine pole minu jaoks,” ütleb ta ise.
- Jaanus Vihand Foto: Meeli Küttim
„Iga eelnev ametikoht on andnud midagi uut,” kiidab juht, kes soovib teha asju uutmoodi ning paremini. „Ma pole kunagi otsinud töökohta, kus oleks mõnus ja rahulik elu, vaid mind on alati saatnud soov midagi ära teha, mitte niisama vegeteerida. Olen muutja ja uuendaja, stabiilses süsteemis tiksumine pole minu jaoks.”
Ta on seda meelt, et kui jääda liiga pikalt heade tulemuste ja võitude pärast loorberitele puhkama, on tegelikult juba konkurendile alla jäädud ning koht loovutatud. „Organisatsioon, mis tahab olla edukas, peab elama kogu aeg tulevikus – peab ette nägema, kuidas tulevikus asju lahendatakse ja efektiivsust tõstetakse.”
Uusi ärisid avatakse pea iga päev
Apollot on tituleeritud Baltikumi suurimaks meelelahutusettevõtteks, Vihandile aga meeldib rääkida pigem võimalusest kvaliteetaega veeta. „Pean silmas võimalust olla tervem tänu liikumisele, võimalust olla õnnelikum tänu kinole ja võimalust olla targem tänu lugemisele ja filmidele.”
Apollo Grupis on kinod, raamatukauplused, O´Learyse ja Vapiano restoranid, Blenderi ja Ice Cafe kohvikud, lisaks filmidistributsioon ja tootmine. Eestis avatakse kohe KFC ehk Kentucky Fried Chicken kett, mis Leedus ja Lätis juba edukalt toimib. „Usun, et oleme võimelised kolme-nelja aastaga kolm korda kasvama,” ütleb Vihand silmade särades, tunnistades, et hasart on sees. „Kui midagi teha, siis teha seda hästi.”
Kuidas kolm korda kasvada plaanitakse? „Laiendame kindlasti oma võrgustikku – nii kinode, kohvikute kui ka restoranide oma,” lubab Vihand. „Kindlasti tuleb juurde ärisid, mida lisaks arendame ja mis meie jaoks sünergiat tekitavad.”
Vihandi juhtimisstiili iseloomustab aktiivne panustamine. „Ma käin palju ka „põllu peal” ja proovin ennast panna tarbija kingadesse, et saada aru, kuidas ta end meie teenuseid tarbides tunneb ning kuidas meie töötajad tunnevad end tööd tehes,” kinnitab ta. See on parim viis konaruste lihvimiseks.
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.