Maarit Eerme • 1 november 2019

Kaup24 kahekordistab investeeringuid

Pigu Groupi tasandil on igal aastal investeeritud umbes 1 miljon eurot ettevõtte arendusse. Marketplace teenuse turule tulekuga investeeringud kahekordistuvad, ütles Kaup24.ee tegevdirektor Raimondas Zilenas.

Raimondas Zilenas  Foto: Kaup24.ee

Loe intervjuud Kaup24.ee tegevdirektori Raimondas Zilenasega

Mis on teie kõige suurem väljakutse hetkel?

Hetkel kõige suurem väljakutse on tegeleda Marketplace teenusega ja selle käimasaamisega. Meeskond peab protsesse tundma õppima ning tegelema nende ettevõtetega, kes soovivad antud süsteemiga liituda.

Peame hoidma kasvukurssi ning seetõttu tuleb üle vaadata ka infrastruktuuri süsteemid. Meil on tarvis ka suuremat laopinda, et mahutada ära kõik oma tooted, mida kliendid tellivad.

Kuidas eelmisel aastal Kaup24’l läks?

Hetkel keskendume kasumlikule kasvule. Eelmisel aastal tegime ära selle, mida ootasime ehk 15% käibekasvu. Grupi (Pigu Group) tasemel oleme juba kasumlikud, kuid näeme, et saame teha veelgi enam projekte, et kasvu veelgi suurendada.

Keskendume püsivale kasvule ja investeeringutele. Tänaseks on kätte jõudnud see päev, kus hakkame kasumit teenima. Me tahame kasvada, kuid samal ajal tahame seda teha kasumlikumalt ja efektiivsemalt.

DLB TRADING OÜ

Müügitulu 2018 - 18,1 miljonit eurot

Müügitulu 2017 – 15,67 miljonit eurot

Aruandeaasta kasum 2018 - -85 352 eurot

Aruandeaasta kasum 2017 - -630 741 eurot

Majandusaasta periood 1.04 – 31.03

Kui suurt investeeringuid planeerite lähema paari aasta jooksul?

Meie investeeringud Pigu Groupi tasandil on igal aastal umbes 1 miljon eurot. Marketplace’i puhul investeerime IT süsteemi, logistikasse, kliendikogemuse parandamisesse ning seetõttu sellel aastal ka investeeringud kahekordistuvad. Tahame olla väga kliendikesksed ning selles suunas ka liigume. Kui äri kasvab, siis peab ka kliendikogemus paranema.

Kui suur probleem on Kaup24 jaoks tööjõud?

Häid inimesi leida on alati suur väljakutse. Eriti kui tahame kasvada dünaamiliselt ja keskenduda kvaliteedile. Peame oma teenustega vastama klientide ootustele.

Meie klienditeeninduse meeskond on suur ning seetõttu vahetuvad seal ka inimesed kiiremini, kui kontori poolel. Sealne seltskond on olnud suhteliselt püsiv.

Meie jaoks on väga oluline, et inimesed sobituksid meeskonda. Töö meie juures on väljakutsuv ning siia ei tulda elu nautima.

Täna on meeskonnas 25 liiget. Kui mõni aeg tagasi avasime enda kõnekeskuse, siis sealsed ametikohad täitusid suhteliselt kiiresti. Ma usun, et maksame konkurentsivõimelist palka ning samadel positsioonidel saavad inimesed Eesti mõistes paremat palka, kui mujal.

Kes on Kaup24.ee peamine klient, keda te püüate?

Peame enda klientideks kõiki inimesi, kuna meil on üle 60 tootekategooria, kus on müügil üle 300 000 erineva toote. Need on mõeldud kõikidele klientidele. Kui praegu tutvustame ettevõtetele enda Marketplace platvormi, siis on kindlasti tooteid juurde tulemas igasse kategooriasse ning isegi neid tooteid, mis ennem müügil ei ole olnud.

Amazon ja Aliexpress on suured nagu ka Kaup24. Pakume klientidele samamoodi väga laia kaubavalikut nagu eelpool nimetatud suured tegijad, kuid meie jaoks ja eeliseks on kiire tarne, eestikeelne klienditeenindus ja erinevad kauba kohale toimetamise meetodid.

Kui aga inimesed otsivad väga odavaid tooteid, mis maksavad pool eurot, siis kohalikud kaupmehed ei suuda seda pakkuda. Seetõttu peamegi keskenduma kvaliteetsele sortimendile ja hindadele, mis vastavad kohalikule turule.

Teete aktiivselt reklaami ja pidevaid allahindluskampaaniaid. Kui palju allahindluste ajal kauba müük suureneb?

Tahame pakkuda klientidele pidevalt häid pakkumisi igas kategoorias. Teinekord on klientide jaoks ostuargumendiks hea hind, vahel hea sortiment. Fakt, et kampaaniate ajal ka müügid suurenevad, ei ole kellelegi üllatus. Proovime erinevaid asju, et kliente enda juurde ostma meelitada.

Meie kampaaniate eelarve on fokuseeritud ning kasutame erinevaid kanaleid. Tahame olla efektiivsed ning seetõttu analüüsime kõiki enda kanaleid, mida me kasutame. Me ei tulista nö igale poole, ilma et arvutaksime, kas see töötab või mitte.

Kui palju plaanite enda kampaaniaid teiste jaekaupmeeste ja e-kaupmeeste järgi?

Meil on ka kampaaniad E-smaspäev, Black Friday ja jõulud ning planeerime neid sõltumata konkurentidest. Teeme seda enda moodi.

E-kaubandus on suhteliselt konkurentsitihe, kuid siiski valime enda tee, kus tahame teha parimat reklaami enda kampaaniatele.

Mis on peamine tippaeg, millal oste sooritatakse?

Meil on stabiilne kasv ning vastava hooaja tooted on alati populaarsed. Tulemustest on näha, et aasta lõikes müügid kasvavad iga kuu. Peamised müügipäevad on siiski Black Friday ja jõulude aeg. Võib olla vajuvad nädalavahetused natuke tagasihoidlikumaks ning suurem müük toimub peamiselt nädala sees. Kliendid on pidevalt meie e-poes, kuna neil on mugav mobiili kaudu sealt ostelda.

Me lubame klientidele kiiret tarnet, sest kaup soovitakse kiiresti peale ostu kätte saada. Peamine ladu asub Leedus ning igal tootel on oma tarneaeg, mis on kuvatud ka iga konkreetse toote juurde.

Mida teete, et kliendid just oma tooted teie e-poest ostaksid?

Peamine põhjus peaks olema kindlasti teenindus ja hea kliendikogemus. Olemasolevatele klientidele proovime pakkuda head teenindust, et nad tagasi tuleksid. Oleme küllaltki uuendusmeelsed ning sortiment uueneb ka pidevalt.

Uutele klientidele näitame enda lehel olemasolevate klientide tagasisidet, isegi siis, kui need on halvad. See aitab meil paremaks saada.

Kui palju teete hinnavõrdlusi, et pakkuda klientidele parimat hinda?

Ma ei saa öelda, et meil on selle jaoks inimene tööle palgatud, kuid meil töötavad inimesed, kes töötavad toodetega ja võrdlevad ka hindu. Me vaatame ikka teiste kaupmeeste pakutavate toodete hindu, kuna tahame pakkuda parimaid hindu ja olla konkurentsivõimelised ning kasumlikud.

Kuidas olete jõudnud Eesti üheks kõige tuntumaks e-poeks?

See võib olla klišee, aga tänu rahulolevatele klientidele. Me alustasime Leedus, siis avasime poe Lätis ja Eestis. Klienti mõistmata ei ole võimalik paraneda, kuid meie paraneme iga päev. Igapäevaselt investeerime ITsse, logistikasse ja klienditeenindusse. Pidevalt toimub midagi uut, et kliendid oleksid rahul.

Edukas olemiseks on tarvis kliendist aru saada, omada head sortimenti, pakkuda häid hindu ja kaubavalikut. Teised jälgivad meid, mida me teeme, ning seetõttu oleme ka meie turuliidrid. Klientide muutuvast ootustest arusaamine aitab meil olla edumeelne.

Milliseid uusi lahendusi plaanite lähiajal kasutusele võtta?

Oleme mõelnud ka klientidele pakkuda Cleveroni pakiautomaadi lahendust. Leedus alustasime pick-up automaatidega. Hetkel testime ja hindame süsteemi kasumlikust. Teine uuendus, mida hetkel kasutusele võtame on Marketplace.

Täna on meil protsessis 100 erinevat väikest muudatust, parendust, mis teevad tulevikus klientide ostmise lihtsamaks.

Kui palju te poes klientide teekonda jälgite ja seda analüüsite?

Alates 2008. aastast, kui avasime e-poe Leedus on toimunud väga palju muudatusi kliendi teekonna paremaks muutmiseks. Leedu ja Läti kliendid käituvad suhteliselt samamoodi, kuid erinevus on ainult maksete tegemises.

Oleme tähele pannud, et hind ei ole enam peamine kriteerium, et ost sooritada. Kvaliteet on muutunud olulisemaks ja selle eest ollakse valmis ka maksma.

Kui palju kohalikke ettevõtteid ootate oma platvormiga liituma?

Baltikumis tervikuna ootame paari aasta jooksul liituma 2000 – 3000 ettevõtet. Kuid me plaanime Marketplace’i teha niivõrd atraktiivseks, et meie süsteemiga liituks veelgi rohkem ettevõtteid. Aga hetkel tahame olla selles osas natuke tagasihoidlikumad.

Kui palju see teenus maksab? Kas tegemist on ettevõttepõhise või tootepõhise tasustamisega?

On kuutasu – 39 eurot, kuid kui ettevõtted maksavad terve aasta korraga, siis on kuutasuks 29 eurot. Olenevalt kategooriast, siis lisandub ka komisjoni tasu igalt müügilt.

Kui klient tellib kolmelt erinevalt ettevõttelt, siis organiseerime ise kauba kohale toimetamise. Kuid kui mitu erinevad müüjad pakuvad samasugust toodet, siis tekib toote alla erinevate müüjate read ning klient saab ise valida, kellelt ta ostab.

Hetkel me müüjate käest lisaraha turundustegevusteks ei küsi.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700