• 14.11.19, 10:32

Coop ja Selver on enim eelistatud toidupoed

Toidupoekettide kasvupotentsiaali uuring näitas, et Coop on Eesti suurima turujõuga jaekett, mis on elanike hinnangul ka parim igapäevakaupade ostukoht.
Selver
  • Selver Foto: Raul Mee
Turujõud näitab ostukorvi jaotust erinevate jaekettide vahel ja sõltub oluliselt müügivõrgustiku laiusest. Võttes lisaks arvesse emotsionaalset sidet poe ja klientide vahel ehk brändijõudu, tõuseb Coopi kõrvale ka Selver. Kantar Emori ostukäitumise eksperdi Kersten Jõgi sõnul on need tugevaima brändijõuga jaeketid, mille kasvu toetab võimalus ostude eest kiirelt ja mugavalt tasuda ning lai valik eestimaiseid tooteid.
Coop Eesti Keskühistu juhi Alo Ivaski sõnul on näha, et suuremahuline kaupluste renoveerimine ja uute avamine on Coopis vilja kandnud ning pidev töö sortimendi täiendamisel oma eesmärki täitnud. „Edetabel näitab ilmekalt ka seda, et Eesti inimesed eelistavad kodumaiseid kauplusi, sõltumata sellest, kas tegu on tava- või e-poega. Coopi edus mängib kindlasti rolli see, et meie piirkondlikud ühistud tunnevad kohalike inimeste ootusi ja soove paremini kui välismaised kaubandusketid,” lisas Ivask.
Selveri brändijõudu toetab ka tugev kuvandi positsioon. Tegemist on maineliidriga, eristudes meeldiva ostukeskkonna ja hea teenindustaseme poolest – need tegurid on turul jätkuvalt ühed olulisimad emotsionaalse seose kujundajad. Olulise vahega järgnevad liidritele teised suuremad jaeketid: Rimi, Prisma ja Maxima.
“Kui Selveril on tänu tugevale brändijõule jätkuvalt potentsiaali turul kasvada, siis Maximal on turuosalistest suurim oht kliente kaotada,” nentis Jõgi. Jaekettidest suurima kasvupotentsiaaliga on Prisma, mille kuvandi põhitugevus on lai kaubavalik.
Lisaks tavapoodidele oli uuringu fookuses ka toidukaupade ostmine e-kanalist, mis on Jõgi sõnul viimastel aastatel jõudsalt kasvanud. Kõige eelistatum toidukaupade veebipood on e-Selver, mida nimetab oma peamiseks ostukohaks kolmandik toidukaupade e-ostjatest. Teisel kohal on eCoop ning kolmandal Barbora (Maxima e-pood).
2019. aaasta 
Brändijõud (%) 
Turujõud (%) 
E-poe eelistajaskond (% toidukaupade e-ostjatest) 
Coop20%24%25%
Selver20%20%33%
Rimi16%16%e-pood puudub
Maxima12%19%19%
Prisma12%8%9%
Kantar Emor suhtles septembris veebi teel üle 1675 eestimaalasega vanuses 15–74 aastat. Valim on esinduslik Eesti elanikkonna vastavaealise elanikkonna suhtes.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele