Autor: Maarit Eerme • 17. detsember 2019

Soome suurim kaubanduskeskus: Mall of Tripla

11. detsembril toimus Inspiratsioonireis Soome, mille raames külastati ka paar kuud avatud Soome suurimat kaubanduskeskust Mall of Trilpat. Vaata ja loe, mis on antud keskuse juures põnevat!

1,5 miljardit eurot maksma läinud Mall of Tripla avati käesoleva aasta oktoobris ning kahe kuu jooksul on keskust külastanud üle 5 miljoni inimese. Keskuses on suur ühistranspordi sõlmpunkt, mida iga päev läbib 900 rongi, 850 bussi ja 400 trammi. 30ne aasta pärast peaks keskuse all sõitma ka metroo, mille tunnel on tänaseks valmis ehitatud. Praegu tegeleb nendel pindadel ranna võrkpall ja surfikeskus.

Keskuses on 250 kauplust, büroopinnad ning ka korterid. Korterite ruutmeetri hind on 9000 eurot ning esimese maja korterid on kõik välja müüdud. Jaanuari keskel avatakse hotell. Mall of Triplast leiab ka kiriku, kino ja mitmeid tervishoiu teenused.

Avamise hetkeks oli keskuses välja renditud 96% kaubanduspindadest. 60% pindadest on kaubanduse all ning 40% kuulub restoranidele, meelelahutusele ja teenustele. Keskuse juht Kati Kivimäki sõnul ei muutu kaubanduse osakaal lähema 2-5 aasta jooksul kaubanduskeskustes. „Meie maja on ehitatud 100 aastaks ning selle ajaga võib nii mõndagi muutuda ning me oleme valmis neid muudatusi keskuses tegema.“

Mall of Tripla keskuses olevad kauplused on avatud 9-21ni, kuid erinevad teenindusasutused jäävad avatuks 24/7. Antud keskus ei ole mitte kunagi suletud, kuna ühistranspordikeskus on pidevalt avatud ning inimestel on võimalik hiliste tundideni restorane külastada.

Keskuse esimesel korrusel asuvad toidukauplused (K-Supermarket, Prisma ja Lidl). Teiselt korruselt leiab Skandinaavia mugavad brändid. Kolmandal korrusel asuvad kallimad brändid ning neljas korrus ei maga kunagi – seal asub hotelli lobby, kultuuriplats, restoranide ala ning Cinamoni kino.

Mall of Tripla puhul tasub ära märkimist kindlasti ka see, et igale korrusele pääseb otse tänavalt.

Keskuse piirkonnas elab 70 000 inimest ning 80 000 inimest tuleb sinna piirkonda tööle ja kooli. Selle jaoks on keskuses 2300 parkimiskohta, millest 300 on mõeldud elektriautodele. Arvestatud on ka jalgratastega ning nende jaoks on reserveeritud 3400 parkimiskohta. Jalgrataste jaoks on avatud ka Soome esimene jalgrattahotell.

Ettevõte on mõelnud ka keskkonnale. 1/3 katustest on kaetud rohealaga. Keskusesse on paigaldatud ka eriline prügisüsteem – torude kaudu liigub prügi keskusest ühte kindlasse kohta, mis lihtsustab prügi äravedu.

Mall of Tripla avamiskampaaniat korraldanud turundusagentuuri Rakett loovjuht Priit Isok rääkis, et kaubanduses käib võitlus top of mind nimel ning Mall of Tripla on võtnud endale Soomes valitseja positsiooni. „Kõik algab väärtustest ning sellest, millest unistatakse ning millised eesmärgid seatakse. Seejärel pannakse kirja brändi lubadus, mille põhjal hakatakse turundust tegema,“ ütles Isok.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757