Autor: Harro Puusild • 24. jaanuar 2020

Carlsbergi tarneahela direktor: kaup peab kohal olema juba eile

Tarbija on üha vähem valmis toodet ootama ja pisut liialdades võib öelda, et edukaks müügiks on vaja, et toode oleks jõudnud kliendini juba eile, ütleb aprillis Pärnu Tarneahelakonverentsil esinev Carlsbergi tarneahela direktor Anders Zornig Zobbe.
Anders Zornig Zobbe esineb 2.-3. aprillil toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil "Risk(id) kõikjal".
Foto: Erakogu

"Usun, et üha olulisemaks muutub kohapealne tootmine ja et tootmist hakatakse varsti Aasiast Lääne turgudele tagasi tooma. Üheks selle põhjuseks on üldsuse kasvanud keskkonnateadlikkus," rääkis Anders Zornig Zobbe intervjuus Tööstusuudistele.

Ta lisas, et kuna kõige rohkem saastav tegur on transport, siis hakkab see mõjutama tootmise kaugust müügiturgudest. "Tootmine arenenud turgudel, kes investeerivad rohkem keskkonnasäästlikku tootmisse, on oluliselt väiksema süsinikujalajäljega," sõnas ta.

"Traditsiooniline tarneahel on tänapäeva maailmas erinevate kaubandus- ja tavasõdade tõttu muutunud ebastabiilseks, mis on suur ohumärk. Tarneahelad peavad end ümber positsioneerima, leidma võimaluse toota odavamalt ja efektiivsemalt kõrgema kulubaasiga turgudel ja vähendada oma haavatavust kaubandus- ja muudest sõdadest," märkis Zobbe ja lisas, et globaalse ebastabiilsusega toimetulekuks hakkab tarneahel olema üha rohkem kliendi vajadustele kohandatud ja praegune võidustandardiseerimine muutub kliendi vajadustele kohanemiseks.

Tulekul!

Anders Zornig Zobbe esineb 2.-3. aprillil toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil ettekandega "Globaalne vaade: Riskid logistikaahelates ja kuidas suurendada vastupidavust".

Tutvu konverentsi programmiga ja pane end kirja SIIN.

Soodushind 31. jaanurini!

Kirjas on juba üle 150 osaleja! Vaata siit, kes kohal on.

"See kõik muudab väga oluliseks aspektiks selle, kui kiiresti jõuab toode tarbijani. Tarbija on üha vähem valmis ootama toote järele, osalt seetõttu, et meie tähelepanu muutub üha kiiremini ja, pisut liialdades võib öelda, et edukaks müügiks on vaja, et toode oleks jõudnud kliendini juba eile," jätkas tarneahelaekspert.

Tarneahela juhtidel pole kõiki vastuseid

Küsimusele, et mida ta tarneahela juhtidele riskide juhtimiseks soovitab, vastas Zobbe, et kõiki probleeme tuleb selgelt sõnastada, analüüsida ja lahendada avatult ja seeläbi tagada riskide haldamine laiemalt, kuna see aitab tarneahelajuhtidel planeerida ette, leevendada riske ning nendest õppida.

"Riskidest rääkimisel on juhil väga oluline kuulata aktiivselt - enamasti on töötajad riskidest väga teadlikud ja kui juhid kuulavad, esitavad õigeid küsimusi ja on tagasisidele avatud, siis tagab ka riskivalmiduse," selgitas Zobbe. "Kui küsite, et mida vältida, siis tarneahelajuhid peaksid lõpetama mõtlemise, et neil on kõik vastused olemas. Neil pole neid!"

Loe pikemast intervjuust, millised on Anders Zornig Zobbe jaoks kõige olulisemad KPId.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757