Ehe Eesti toit on maitsev, puhas ega vaja tutvustamist. Või siiski? Kuidas jõuavad meie väiketootjate põnevad tooted tarbijateni ajal, mil ülemaailme pandeemia on aheldanud inimesed kodukontoritesse, ära on jäetud laadad ja messid ning suletud on hulk toitlustusasutusi? Mõtteid jagavad väiketootjad ja Eesti Talupidajate Keskliit, kelle südameasjaks on kohaliku talutoidu tutvustamine.

- Agroturismi ettevõtted saavad huvilistele tutvustada oma tootmist. Foto: HEIKKI AVENT
Eestis müüakse valdav osa toidukaupu suurte kaubanduskettide kaudu ja ka väiketootjad sooviksid loomulikult müüa oma tooteid seal, kus on enim tarbijaid. Praegu jääb see aga paljude jaoks veel unistuseks ja seetõttu on peamisteks müügikanaliteks traditsiooniliselt laadad, turud, üritused, aga ka restoranid ja kohvikud. Vaikselt on siiski suurenemas väiketalunike toodete valik ka poodides.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.