Autor: Kaubandus.ee • 30. oktoober 2020

Tarbijad on hakandud eelistama odavamat toitu

Toidutööstusel on tänavu küll tootmismahud kasvanud 3,1%, kuid müügitulu vaid 0,5%, mis viitab müügihindade alanemisele ja odavamate kaupade müügiostu eelistamisele tarbijate poolt.

toidukauplus
Autorid: Robin Roots, Õhtuleht / Scanpix

Toidutööstuse kogukasum langes esimese kuue kuu jooksul võrdluses eelmise aasta sama perioodiga 20%. Statistikaameti andmeil oli kõige suurem kasumi langus kalatööstuses (-105%), puu- ja juurviljatööstuses (-85%) ning valmistoidusektoris.

Tootmismahud kasvasid 3,1%, kuid müügitulu vaid 0,5%, mis viitab müügihindade alanemisele ja odavamate kaupade müügiostu eelistamistele tarbijate poolt.

COVID-19 haripunktis, teises kvartalis kasvas müügitulu ainult õli- (53%) ja lihatööstuses (2%) eelkõige seoses tekkinud ostupaanikaga, kus varuti kauasäilivaid ja sügavkülmas säilitatavaid toidukaupu.

„Investeeringuid materiaalsesse põhivarasse on küll tehtud, kuid ettevõtted on väga ettevaatlikud ja majandusprognoosidest lähtuvalt suuri riske võtta ei julge, mida omakorda võimendab kasumimarginaalide vähenemine juba tänavu esimesel poolaastal,“ ütles Toiduliidu juhataja Sirje Potisepp. „Järgmiste aastate investeeringuvajadus on aga kõrge, sest tööstustele rakenduvad nõuded Euroopa Liidu roheleppest Green Deal ja Talust Taldrikule strateegiast lähtuvalt.“

Toiduainetööstuse eksportmahud on kasvanud 7 kuuga 8%, kuid arvestades asjaolu, et see näitaja sisaldab ka hinnatõusu komponenti, on soovid tegelikkusest kindlasti suuremad.

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700
Kristina Madisson-LahtKaubandus.ee ajakirjanikTel: 55 656 354