Toidutööstusel on tänavu küll tootmismahud kasvanud 3,1%, kuid müügitulu vaid 0,5%, mis viitab müügihindade alanemisele ja odavamate kaupade müügiostu eelistamisele tarbijate poolt.
- toidukauplus Foto: Õhtuleht / Scanpix
Toidutööstuse kogukasum langes esimese kuue kuu jooksul võrdluses eelmise aasta sama perioodiga 20%. Statistikaameti andmeil oli kõige suurem kasumi langus kalatööstuses (-105%), puu- ja juurviljatööstuses (-85%) ning valmistoidusektoris.
Tootmismahud kasvasid 3,1%, kuid müügitulu vaid 0,5%, mis viitab müügihindade alanemisele ja odavamate kaupade müügiostu eelistamistele tarbijate poolt.
COVID-19 haripunktis, teises kvartalis kasvas müügitulu ainult õli- (53%) ja lihatööstuses (2%) eelkõige seoses tekkinud ostupaanikaga, kus varuti kauasäilivaid ja sügavkülmas säilitatavaid toidukaupu.
„Investeeringuid materiaalsesse põhivarasse on küll tehtud, kuid ettevõtted on väga ettevaatlikud ja majandusprognoosidest lähtuvalt suuri riske võtta ei julge, mida omakorda võimendab kasumimarginaalide vähenemine juba tänavu esimesel poolaastal,“ ütles Toiduliidu juhataja Sirje Potisepp. „Järgmiste aastate investeeringuvajadus on aga kõrge, sest tööstustele rakenduvad nõuded Euroopa Liidu roheleppest Green Deal ja Talust Taldrikule strateegiast lähtuvalt.“
Toiduainetööstuse eksportmahud on kasvanud 7 kuuga 8%, kuid arvestades asjaolu, et see näitaja sisaldab ka hinnatõusu komponenti, on soovid tegelikkusest kindlasti suuremad.
Seotud lood
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.
Enimloetud
3
Sekslelude poodnik teeks täna alustades paar asja teisiti
Viimased uudised
Sekslelude poodnik teeks täna alustades paar asja teisiti
Hetkel kuum
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Tagasi Kaubandus esilehele