Hiljutine Emori uuring tõi välja, et 40% eestimaalastest on hakanud eelistama taimseid toite lihast loobumata – sama kinnitavad ka Rimi müügimahud: viimase 12 kuu võrdluses on taimsete lihaasendajate müük suurenenud ligi 60% ning Baltimaades kokku 50%.
Rimi ostudirektor Maris Rannus rääkis, et nende kauplustes on kasvanud nõudlus nii vegan- kui eritoitude järele: aina enam valitakse laktoosita, lisatud suhkruta, muna- ja gluteenivaba toidukaupa. „Viimase kolme aasta jooksul on eritoitude sortiment kasvanud peaaegu poole võrra. Meie Eesti kauplustes on täna saadaval 475 vegan- või eritoodet,“ märkis Rannus. Ta sõnab, et tootevaliku koostamisse on kaasatud ka Rimi toitumisnõustaja Katri Merisalu, kes vaatab üle, et lisaks igasuguste alternatiivide maitsvusele oleks fookuses ka toiduainete tervislikkus.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.