Autor: Kristina Madisson-Laht • 20. aprill 2021

Egle Raadik-Gonchev: Amazonis alustades oli väga põnev konkurentide rahakotis sobrada

Amazoni müügiekspert Egle Raadik-Gonchev rõhutas Äripäeva hommikuprogrammis eelnimetatud platvormil unikaalse müügiargumendi loomise vajalikkust. Tema sõnul on Eestis kiirelt arenev Amazonis äri tegevate inimeste kogukond, mille arv jääb 3000-4000 huvilise kanti.
Amazoni ettevõtja Egle Raadik-Gonchev.
Foto: Raul Mee

Internetiturundaja ja koolitaja Egle Raadik-Gonchev’i sõnul saab Amazoni platvormil äri teha ükskõik millises maailma paigas. Ta peab oluliseks klientide tagasisidet ja jälgib, milliseid tooteid koos ostetakse. “Need, kes vaevuvad süveneda, saavad vastava info kergesti üles noppida. Eesmärk on kiliendist aru saada ja muuta ostlemine lihtsamaks," ütles ta.

Raadik-Gonchev rääkis, et ta püüab inimeste ostukäitumist jälgides tooteid väärindada ja seeläbi saavutada mitme kaubaartikli müük. “Teeme tooteid paremaks, aga hinda tõsta ei taha. Kallist kaupa on Amazonis keerulisem müüa, mistõttu tuleks keskenduda rohkem massile. Samas tuleks marginaalina sihtida 30-60%, et muid kulusid ära majandada.”

TULE OSALEMA!

12. juunil toimub Amazoni aastakonverents 2021

Võimalus kohtuda Amazoni müüjatega ning kogenud tegijatelt kuulda värskeid ideid efektiivsetest töövõtetest. Konverentsil vahetatakse parimaid ideid ja praktikaid, et tõsta osalejate võimekust suurimal ingliskeelsel e-müügiplatvormil edu saavutamiseks.

Tutvu konverentsi programmiga ning registreeru 99 eurot (km-ga 118,80) soodushinnaga SIIN.

Eksklusiivseid tooteid pakkuvad ettevõtjad ei peaks tema hinnangul esmajoones E-Baysse ja Amazoni müüma minema. “Kalli toote müümiseks on vaja emotsiooni luua, see eeldab enamasti ka füüsilist kokkupuudet kaubaga või rohket emotsioonipõhist turundust sotsiaalmeedias. Amazoni otsingus tulevad esmajoones välja odavamad tooted, aga bränditeadlikud inimesed teevad teadlikke valikuid ja nii saab ka kallimat kaupa müüa.”

Raadik-Gonchev pakub oma tooteid Amazonis müües praktilist väärtust ja tema hinnangul enamasti brändi kohta huvi ei tunta. “Inimestele on oluline, et saadakse teatud funktsiooniga toode ja just siin me küsimegi oma marginaali.”

Ta avaldas, et Amazonis 4-aastat tagasi alustades oli väga põnev “konkurentide rahakotis sobrada”. Seda võimaldab nimelt Helium10.com tööriist, mille abil saab näha, kui palju ettevõtted kuus müüvad, milline on käive jne. "Saan 5 sekundiga hinnata, kas suudan teatud segmendis väärtust luua ja kas eelarve tuleb kokku," avaldas ta.

Sõltuvalt valdkonnast võib e-kaubanduses praegu suuri müüke teha ja Raadik-Gonchev´i hinnangul läheb hästi ka Eesti Amazoni müüjatel. “Kui Amazon kasvas tavaaegadel 20% aastas, siis praegu on tõus kahekordistunud, kliente on lisandunud 50%. Inimesed on harjunud kriisiajal kaupa veebist tellima ja arvatavasti tavakaubandusse kergesti tagasi ei pöörduta.”

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757