Hiljuti toimunud E-kaubanduse UX konverentsi raames hindasin 38 Eesti e-poe kasutajamugavust ja ligipääsetavust. Sain hea ülevaate sellest, milline on olukord täna Eesti e-poodide kasutatavusega. Selles artiklis toon välja, millised on ühe kasutajamugava e-poe tunnused ning milliseid vigu vältida.
Üldine ostuflow oli enamikes hinnatud e-poodides päris selgeks ja kiireks lihvitud. Silma jäid kriipima kohad, mis lihtsalt polnud läbi mõeldud või ajasid kasutajat segadusse. Ligipääsetavuse vallas tuleb e-poodidel veel tublisti tööd teha. Ligipääsetavuse madal tase on aga kurvastav, sest e-ostlemisest võidaksid ju kõige rohkem just need, kellel on väga raske või võimatu mingil põhjusel füüsiliselt poodi kohale minna, näiteks vanurid või erivajadustega kasutajad.