• 18.06.21, 12:35

SEB: koroona teine laine näitas kiirendatud ümberlülitumist e-kaubandusele

Kui mulluse eriolukorra ajal õpiti e-kaubandust kasutama senisest märkimisväärselt kõrgemal tasemel, siis tänavuste piirangute ajal sai tõdeda, et ruumi oli täiendavaks võimendumiseks, kirjutab SEB analüüsis Balti kliendianalüüsi ja andmeteaduse juht Lennart Kitt.
Pensionär pangaautomaadis. Tallinn (EST). Foto: Andras Kralla, Äripäev/Scanpix Baltics
  • Pensionär pangaautomaadis. Tallinn (EST). Foto: Andras Kralla, Äripäev/Scanpix Baltics
  • Foto: Andras Kralla
Nii saavutasime möödunud aprillis korra taseme, kus eraisikute poolt (füüsilises) kaarditerminalis teostatud kaarditehingud moodustasid vaid 67% kõikide kaardiostude ja pangalingi kogumahust. Sügisel tõusis küll tavapäraste kaardimaksete osakaal, kuid varakevadiste piirangute ajal kerkis e-ostude osakaal mitmeks kuuks juba kolmandikuni kogutarbimisest. Seejuures, kui aasta tagasi tuli e-kaubanduse kasv pangalingi kaudu, siis nüüd on kiirelt kasvamas ka interneti kaardiostude maht.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:15
„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele