• 18.06.21, 12:35

SEB: koroona teine laine näitas kiirendatud ümberlülitumist e-kaubandusele

Kui mulluse eriolukorra ajal õpiti e-kaubandust kasutama senisest märkimisväärselt kõrgemal tasemel, siis tänavuste piirangute ajal sai tõdeda, et ruumi oli täiendavaks võimendumiseks, kirjutab SEB analüüsis Balti kliendianalüüsi ja andmeteaduse juht Lennart Kitt.
Pensionär pangaautomaadis. Tallinn (EST). Foto: Andras Kralla, Äripäev/Scanpix Baltics
  • Pensionär pangaautomaadis. Tallinn (EST). Foto: Andras Kralla, Äripäev/Scanpix Baltics
  • Foto: Andras Kralla
Nii saavutasime möödunud aprillis korra taseme, kus eraisikute poolt (füüsilises) kaarditerminalis teostatud kaarditehingud moodustasid vaid 67% kõikide kaardiostude ja pangalingi kogumahust. Sügisel tõusis küll tavapäraste kaardimaksete osakaal, kuid varakevadiste piirangute ajal kerkis e-ostude osakaal mitmeks kuuks juba kolmandikuni kogutarbimisest. Seejuures, kui aasta tagasi tuli e-kaubanduse kasv pangalingi kaudu, siis nüüd on kiirelt kasvamas ka interneti kaardiostude maht.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 10:34
Digitaalsest maailmast füüsilisse poodi: e-poe võimaluste rakendamine kaupluses
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele