Autor: Aira Tammemäe • 2. august 2021

Orkla Eesti müügidirektor: ootan müügitöötajalt digitaalsetes lahendustes navigeerimist ja oskust muuta andmed müügilooks

Uues rubriigis „Üks küsimus müügijuhtimisest“ selgitab Orkla Eesti müügidirektor Andrei Gontšarov, kuidas on hea müügitöötaja profiil viimase 2-3 aastaga muutunud.

<strong >Orkla Eesti müügidirektor Andrei Gontšarov</strong>
Autor: Erakogu

Klassikalised pädevused nagu kliendi tuvastamine ja mõistmine, läbirääkimised ja vastuväidete käsitlemine, planeerimine ja tellimuste veatu täitmine peaksid nüüd kaasas käima uute pädevustega nagu andmete modelleerimine ja analüüsimine, andmete teisendamine müügilooks, digitaalsetes lahendustes navigeerimine, kategooriahaldus, tarbijate ja ostjate ülevaade ning tänapäevase jaemüügiprotsesside juhtimine. Need ei ole täiesti uue pädevused, kuid nende roll muutub edu saavutamisel kriitiliseks.

Vaadates meie ala (FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) varustaja) arengut viimasel ajal, võib välja tuua mõned tegurid, mis avaldavad kaubanduse rollis üldiselt ning müügi rollis spetsiifiliselt mõju müügitöötajale vajalike kompetentside defineerimisele:

• Jätkuv andmete kättesaadavuse kasv tüüpide ja mahu osas

- Erinevad müügistatistikad, nagu päevane müük müügikoha lõikes, tarbija ostukorvi andmed jne.

- Erinevad tarbijatüübid ja kliendiuuringud, mis on lihtsalt ja kiirelt teostatavad

• Erinevate kanalite vaheline segunemine ja protsesside kiire digitaliseerimine (sh e-kaubandus)

• Märkimisväärne valikute kasv kliendi jaoks. Rohkem tooteid ja kaubamärke, samuti rohkem võimalusi, kuidas tooted kliendini jõuavad.

Müügiorganisatsioon, mis on andmeallikatest teadlik ja suudab töötada igat liiki andmetega, kombineerides tarbijakäitumise ja digitaalsete võimaluste üksikasjalikku mõistmist, võib olla FMCG-s töötava organisatsiooni konkurentsieelis.

Rubriik „Üks küsimus müügijuhtimisest“ tutvustab Müügijuhtimise aastakonverentsi esinejad. Orkla Eesti müügidirektor Andrei Gontšarov räägib 23. septembril Müügijuhtimise aastakonverentsil „Taas koos“, mida ta on läbi viimaste aastate kogemuse õppinud müügijuhtimisest muutlikel aegadel. Vaata konverentsi programmi ja registreeri osalema SIIN.

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Merilin MerilaKaubandus.ee toimetaja Tel: 5 105 933
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700