Uues rubriigis „Üks küsimus müügijuhtimisest“ selgitab Orkla Eesti müügidirektor Andrei Gontšarov, kuidas on hea müügitöötaja profiil viimase 2-3 aastaga muutunud.
![Orkla Eesti müügidirektor Andrei Gontšarov](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=ccc8003c-a44a-551f-8cca-158caab43ae4&width=3840&q=70)
- Orkla Eesti müügidirektor Andrei Gontšarov Foto: Erakogu
Klassikalised pädevused nagu kliendi tuvastamine ja mõistmine, läbirääkimised ja vastuväidete käsitlemine, planeerimine ja tellimuste veatu täitmine peaksid nüüd kaasas käima uute pädevustega nagu andmete modelleerimine ja analüüsimine, andmete teisendamine müügilooks, digitaalsetes lahendustes navigeerimine, kategooriahaldus, tarbijate ja ostjate ülevaade ning tänapäevase jaemüügiprotsesside juhtimine. Need ei ole täiesti uue pädevused, kuid nende roll muutub edu saavutamisel kriitiliseks.
Vaadates meie ala (FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) varustaja) arengut viimasel ajal, võib välja tuua mõned tegurid, mis avaldavad kaubanduse rollis üldiselt ning müügi rollis spetsiifiliselt mõju müügitöötajale vajalike kompetentside defineerimisele:
• Jätkuv andmete kättesaadavuse kasv tüüpide ja mahu osas
- Erinevad müügistatistikad, nagu päevane müük müügikoha lõikes, tarbija ostukorvi andmed jne.
- Erinevad tarbijatüübid ja kliendiuuringud, mis on lihtsalt ja kiirelt teostatavad
• Erinevate kanalite vaheline segunemine ja protsesside kiire digitaliseerimine (sh e-kaubandus)
• Märkimisväärne valikute kasv kliendi jaoks. Rohkem tooteid ja kaubamärke, samuti rohkem võimalusi, kuidas tooted kliendini jõuavad.
Müügiorganisatsioon, mis on andmeallikatest teadlik ja suudab töötada igat liiki andmetega, kombineerides tarbijakäitumise ja digitaalsete võimaluste üksikasjalikku mõistmist, võib olla FMCG-s töötava organisatsiooni konkurentsieelis.
Rubriik „Üks küsimus müügijuhtimisest“ tutvustab
Müügijuhtimise aastakonverentsi esinejad.
Orkla Eesti müügidirektor Andrei Gontšarov räägib 23. septembril
Müügijuhtimise aastakonverentsil „Taas koos“, mida ta on läbi viimaste aastate kogemuse õppinud müügijuhtimisest muutlikel aegadel. Vaata konverentsi programmi ja registreeri osalema
SIIN.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Uues rubriigis „Üks küsimus müügijuhtimisest“ jagab Atria müügi- ja turundusdirektor Meelis Laande oma praktilisi kogemusi, kuidas tippmüüjaid ettevõttes hoida.
Selver laiendas oma premium-segmendi kodukaupade valikut, tuues Eesti turule eksklusiivse Maku Elements köögitarvikute sarja ning lisades valikusse ka Soome disainiikooniks kujunenud Marimekko tooted.