Otsemüük kasvas Eestis eelmisel aastal 2,8 protsenti
Koroonapiirangud otsemüügiäri ei räsinud. 2020. aastal ostsid Eesti inimesed otsemüügi kaudu 2,8 protsendi võrra rohkem kaupu kui aasta varem, müük kasvas 51 miljoni euroni ning otsemüügiga tegeleb Eestis ligi 42 500 inimest.
Balti Otsemüügi Assotsiatsiooni peasekretär Gintautas Zaleckas.
„Otsemüügi ettevõtted ja edasimüüjad tulid mulluste koroonapandeemia piirangutega hästi toime. Kiiresti muutuvas maailmas tuli kohaneda tarbijate uute ostuharjumustega ning kasutada tõhusamalt olemasolevaid digitaalseid tööriistu: sotsiaalmeediat, veebikohtumisi ja mobiililahendusi,“ ütles pressiteates Balti Otsemüügi Assotsiatsiooni peasekretär Gintautas Zaleckas.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.