Uuring: Eesti tarbijate teadlikkus on viimase 10 aasta jooksul märgatavalt tõusnud
Eesti Konjunktuuriinstituudi poolt läbi viidud uuringust selgub, et tarbijad on aja möödudes muutunud palju teadlikumaks oma õigustest ning enamik neist suudab probleemid kauplejaga suheldes ise lahendada.
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) peadirektor Kaur Kajaki sõnul on hea meel tõdeda, et võrreldes 2012. aastaga on tarbijad muutunud oma õigustest oluliselt teadlikumaks ja informeeritumaks. “Kui 2012. aastal teadis oma õigusi tarbijana 56%, siis 2021. aastal on teadlikke tarbijaid 81%,” toob Kajak välja märgatava kasvu.
Üks levinumaid vigu on proovida kõiki tegevusi korraga: laieneda erinevatele turgudele ja siseneda neisse erinevate uute teenustega. Edukamad on olnud need e-poed, kes valivad korraga ühe sihtturu, kus huvi juba olemas – olgu selleks orgaaniline liiklus, sotsiaalmeedia kaasatus või kasvav tellimuste arv sellest riigist.