Kaupmeestele valmis kauaoodatud hinna avaldamise juhend
Juhendi eesmärgiks on selgitada hinnateabe avaldamise nõudeid ning hõlbustada nende täitmist. Alates 28. maist 2022 kehtivad uued hinna alandamisest teavitamise reeglid, mis kohalduvad üksnes kaupade müügiks pakkumisel.
Valminud on hinna avaldamise juhend. Foto: Pixabay
Juhend valmis kõikidele jaekaubandusega tegelevatele ettevõtjatele, kes müüvad kaupu või teenuseid kauplustes, e-kauplustes ja internetipõhistes kauplemiskohtades ning sotsiaalmeediakeskkondades.
Juba mais jõustuv tarbijakaitseseaduse muudatus tekitab kaupmeestes segadust. Mitmetele neist tekitab muret, kuidas teha oma kampaaniaid siis. Toome välja koos selgitustega mõned näited peamistest murekohtadest.
Sisustuskaupade müügiga tegeleva veebipoe ON24 juhataja Astrid Bachmann on tähele pannud, et mõned konkurendid petavad tarbijaid ja manipuleerivad hindadega. Sama on tähele pannud tarbijakaitseamet, mis andis teada, et võtab hindadega manipuleerimise nüüd karmimalt luubi alla.
Kaubanduses planeeritakse selle aasta kevadel läbi viia uut kaubandusseaduse eelnõud, mille eesmärk on kaitsta tarbijat ebaausate kaubandusvõtete eest. Kaupmeestele hakkavad siis kehtima kindlad reeglid nii allahindluste kui sooduskampaaniate tegemisel. Advokaadibüroo Magnusson vandeadvokaat Mait Valberg räägib, mida uued muudatused endast täpsemalt kujutavad ja mida edaspidi jälgida tuleks.
18.–22. veebruaril Saksamaal Düsseldorfis toimunud EuroCIS 2025 messil olid kohal taaskord tuntuimad kaubandustehnoloogia suunanäitajad. Näha sai uuenduslikke tehnoloogiaid ja lahendusi, mis toetavad jaekaubanduse digitaliseerimist efektiivsuse kasvatamise eesmärgil. Väga laialt oli fookusesse võetud andmepõhine juhtimine. Võtmesõnadeks tehisintellekt, kliendikesksus, targad ostlemiskeskkonnad, energiasääst ja küberturvalisus.