Puust ja punaseks: 11 enim küsimust tekitavat punkti seoses jõustuva kaubandusdirektiiviga
Juba mais jõustuv tarbijakaitseseaduse muudatus tekitab kaupmeestes segadust. Mitmetele neist tekitab muret, kuidas teha oma kampaaniaid siis. Toome välja koos selgitustega mõned näited peamistest murekohtadest.
Tarbijakaitseseaduse muudatus tekitab kaupmeestes segadust.
Foto: Erik Prozes
"TTJA-le ja Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile on laekunud kümneid selleteemalisi pöördumisi. Küsimusi on esitanud nii suuremad jaekaubandusega tegelevad ettevõtted kui ka e-kauplejaid koondavad erialaliidud. Osale küsimustele oleme koostöös ministeeriumiga vastanud," sõnas TTJA ettevõtluse osakonna jurist Martin Simmermann.
28. maist hakkab kehtima tarbijakaitseseaduse muudatus, mis teeb kaupmeestele edaspidi kohustuslikuks hinnaalanduskampaaniates kuvada ka toote varasem hind. Varasemaks hinnaks loetakse seejuures alandamisele eelnenud 30 päeva jooksul kohaldatud madalaim hind.
Kaubanduses planeeritakse selle aasta kevadel läbi viia uut kaubandusseaduse eelnõud, mille eesmärk on kaitsta tarbijat ebaausate kaubandusvõtete eest. Kaupmeestele hakkavad siis kehtima kindlad reeglid nii allahindluste kui sooduskampaaniate tegemisel. Advokaadibüroo Magnusson vandeadvokaat Mait Valberg räägib, mida uued muudatused endast täpsemalt kujutavad ja mida edaspidi jälgida tuleks.
Sisustuskaupade müügiga tegeleva veebipoe ON24 juhataja Astrid Bachmann on tähele pannud, et mõned konkurendid petavad tarbijaid ja manipuleerivad hindadega. Sama on tähele pannud tarbijakaitseamet, mis andis teada, et võtab hindadega manipuleerimise nüüd karmimalt luubi alla.
Äripäeva raadiosaates„Kaupmehe eduvalem“ rääkisid Kaupmeeste Liidu juht ja saatejuht Nele Peil ning Hansabi tegevjuht Kristo Timberg kaubandussektori suurimatest väljakutsetest – tööjõupuudusest, kaubakaost, ligipääsetavusest ja andmete kasutamisest.