28. maist hakkab kehtima tarbijakaitseseaduse muudatus, mis teeb kaupmeestele edaspidi kohustuslikuks hinnaalanduskampaaniates kuvada ka toote varasem hind. Varasemaks hinnaks loetakse seejuures alandamisele eelnenud 30 päeva jooksul kohaldatud madalaim hind.

- Seadusemuudatus toob kitsendusi, mis mõjutavad nii tarbijat kui ka ettevõtjat.
- Foto: Erik Prozes
„Euroopa Liidu liikmesriigid võtavad 28. maist üle direktiivi, millega muudetakse nelja kehtivat direktiivi, mis Eesti õigusesse on üle võetud võlaõigusseadusega ja tarbijakaitseseadusega,“ kommenteeris Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Muudatuse peamine eesmärk on muuta tarbijatele ostlemine selgemaks ja läbipaistvamaks, mis puudutab ka internetipõhiseid kauplemiskohti, mille all mõeldakse keskkondi, mis vahendavad teiste ettevõtete pakkumisi – nagu näiteks kaup24.ee, osta.ee, Amazon, eBay, booking.com ja paljud teised. See korrastab ühtlasi ka nii veebipõhiste otsinguvõimaluste kasutamist kui ka tarbijatele pakkumiste kuvamise ja hinnaalanduskampaaniate loogikat.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kaubanduses planeeritakse selle aasta kevadel läbi viia uut kaubandusseaduse eelnõud, mille eesmärk on kaitsta tarbijat ebaausate kaubandusvõtete eest. Kaupmeestele hakkavad siis kehtima kindlad reeglid nii allahindluste kui sooduskampaaniate tegemisel. Advokaadibüroo Magnusson vandeadvokaat Mait Valberg räägib, mida uued muudatused endast täpsemalt kujutavad ja mida edaspidi jälgida tuleks.
Sisustuskaupade müügiga tegeleva veebipoe ON24 juhataja Astrid Bachmann on tähele pannud, et mõned konkurendid petavad tarbijaid ja manipuleerivad hindadega. Sama on tähele pannud tarbijakaitseamet, mis andis teada, et võtab hindadega manipuleerimise nüüd karmimalt luubi alla.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.