Kas tulevikus hakkame endale sõidukeid ostma e-poest?
2022. aastal tõusis USA kasutatud sõidukite müügiettevõte Carvana USA 10 suurima e-kaubandusettevõtte hulka. Lisaks oodatakse, et sõidukite e-poest ostmine kasvab USA-s tänavu 50%. Mida arvavad sellest Eesti automüüjad?
Lähima 10-15 aasta jooksul ei saa autode e-poest ostmine uueks normaalsuseks.
Foto: Andres Haabu
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuhi Arno Sillati sõnul oli autode e-poe teema autotootjate visioonides aktuaalne ca 10 aastat tagasi. „Enamus autotootjaid ennustasid, et varsti-varsti läheb autoäri just selles suunas ja klassikaline autosalong vajub unustusse. Paraku suurem optimism vaibus. Täna räägime küll võimalusest konfigureerida auto virtuaalselt ja see ära tellida, aga see on siiski alternatiiv, kui põhilahendus.
Kliendikaardid on muutunud püsikliendiprogrammide lahutamatuks osaks, kuid traditsioonilised plastkaardid kipuvad kaduma või koju ununema. Ka mobiilirakenduste vahel pendeldamine ei ole alati mugav, lisaks võib internetiühenduse puudumine jätta soodustused saamata. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco värske lahendus viib kliendikaardi uuele tasemele – see salvestatakse sarnaselt lennupileti või pangakaardiga otse nutitelefoni rahakotti ehk Walletisse.