A1000 Marketi juhi Tarmo Lauringu sõnul tõstsid alkoholitootjad kevadel viina hinda paarikümne sendi võrra, aga poed lisasid sellele omalt poolt veel juurde 30 senti ning sügiseks ähvardatakse uue suure hinnatõusuga.

- Tarmo Lauringu sõnul on küll teravilja ja muude kange alkoholi tootmiseks vajalike toorainete ning ka elektrikulu selgelt kasvanud, kuid see moodustab poe lõpphinnast vaid murdosa.
- Foto: LIIS TREIMANN
Tarmo Lauringu sõnul on küll teravilja ja muude kange alkoholi tootmiseks vajalike toorainete ning ka elektrikulu selgelt kasvanud, kuid see moodustab poe lõpphinnast vaid murdosa. „Kange alkoholi hinna kõige suurem osa on aktsiis. Näiteks 6,5 eurot maksvast pooleliitrisest viinapudelist moodustab aktsiis 4,5 eurot ning ülejäänud kaks eurot jagavad omavahel kaupmees ja tootja. Isegi kui viina tootmise hind tõuseb näiteks poole võrra, siis tähendaks see tegelikult vaid umbes 50-70 sendilist hinnatõusu. Reaalsuses panevad kauplused igale tootja hinnatõusule vähemalt sama palju veel ise omalt poolt lisaks otsa,“ rääkis Lauring.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ehkki tehisintellekt jõuab meie argipäeva ning töistesse tegemistesse üha jõudsamalt, ei näe Sanitex gruppi kuuluva PROMO Food Service’i müügiprotsesside juht Eleri Lipping võimalust, et see lihast-luust inimese tegevuse täielikult endale haarab. AI saab olla küll assisteerivaks jõuks ning heaks abimeheks, kuid personaalsus ning inimlik kontakt ei kao kliendihalduse osas mitte kuskile.