Omniva kontserni poolaasta käive ja kasum jäid alla ootustele, tulemust mõjutasid rahvusvaheliste teenuste mahtude langus, kasvavad energiahinnad, madalam tarbijate kindlustunne ning ka ühekordsed kulud.

- Omniva majandustulemusi mõjutas jätkuvalt sõjategevus Ukrainas.
- Foto: Meeli Küttim
Kontserni äritulud olid esimesel poolaastal kokku 63,2 miljonit eurot, vähenedes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 15,3 miljonit eurot. Tulud vähenesid kõigis teenuste gruppides, enim langesid rahvusvaheliste teenuste tulud mõjutatuna Ukraina-Vene sõjast tingitud kriisist. Kontserni ärikulud olid esimesel poolaastal kokku 62,5 miljonit eurot, vähenedes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 3,7%. Otsekulude vähenemine on seotud rahvusvaheliste saadetiste mahtude vähenemisega, tööjõukulude kasvu mõjutas esmatasandi palgatõus. Kontsern teenis kokku ligi 700 tuhat eurot ärikasumit, mis jäi ootustele alla. Ilma sidusettevõte Post11 OÜ tegevuse lõpetamise kahjumita (393 tuhat eurot) oli Omniva tegevuskasum 156 tuhat eurot ning koos Post11 mõjuga oli kogutulem 237 tuhat eurot kahjumit.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.