Coopi ostudirektor Oliver Rist rääkis lähemalt sellest, kuidas tänases kriisiolukorras tuleks tarnijatega läbirääkimisi pidada ning mida ootab jaekett tarnijalt.

- Coop Eesti ostudirektor Oliver Rist
- Foto: Raul Mee
Rist sõnas tänavusel Ostujuhtimise konverentsil, et kui rääkida sellest, milline peaks olema tarnija koostöö jaeketiga, siis loomulikult tahavad kõik oma hinda kuni lepingu lõpuni fikseerida ning järjepidevus ja enesekindlus on hästi olulised. Ideaalis võiksid hinnamuudatused toimuda kaks korda. “Kuid tihtipeale on nii, et meil on leping ja siis tuleb elu vahele. Hambad ristis ja vägisi me kaubandust teha ei taha,” ütles ta, lisades, et kui on näha, et kuskil tuleb sein ette, siis nad tulevad tarnijale vastu, kuid teinekord on juhtunud ka seda, et kaup jääb katki. “Kõik osapooled ei saagi teineteisega muutuvates tingimustes olla ideaalsed partnerid,” sõnas ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Toidukaupu müüvate jaekettide ja esmatarbekaupu müüvate hulgikaupmeeste koondkasum kasvas aastasega võrreldes 95,2%. Reastasime parimad tabelisse, vaata, kes ettevõtetest enim kasumit kasvatas.
Kolm aastat Eesti suurimat kohalike kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt, kuid jätkab tööd Coop Panga nõukogu esimehena kuni volituste lõppemiseni järgmise aasta mais. Uue keskühistu juhi leidmiseks on käivitatud sihtotsing.
Eesti suuremate jaekettide esindajad prognoosivad, et ka järgmine aasta ei muutu olukord võrreldes tänasega väga palju paremaks. Tõsi, ka olulist halvenemist ei prognoositud.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.