Vähenenud sortiment ja odavkaupluste võidukäik ehk olukord Euroopa kaubanduses
Hinnatõusud ning tarbijakindluse langus on kaasa toonud sortimendi vähenemise ning odavkaupluste võidukäigu. Lisaks sellele selgus NielsenIQ uuringust veel mitmeid huvitavaid liikumisi.
Hinnatõusud on tarbijate käitumises kaasa toonud mitmeid muudatusi.
Foto: Julia-Maria Linna
NielsenIQ Balti riikide ja Kasahstani piirkonna juht Ilona Lepp tõi välja, et Balti riikides tunnistasid 97 protsenti uuringus osalenud inimestest, et tunnevad toiduhindade tõusu. Sel perioodil on tarbijate kindlustunne hoogsalt langenud.
Coop Eesti ostudirektor Oliver Rist tunnistas uuringufirma NielsenIQ Eesti korraldatud tarbijate trendide seminaril 2023, et Coopi edulugu seguneb tänaseks päevaks nutulauluga.
Eesti tööturg on püsinud vaatamata majanduslangusele siiani väga heas seisus. Kuigi palgad kasvavad endiselt kiiresti, ei ole senine tõus aga kaugeltki piisav, et katta elukalliduse tõusu. Seetõttu peavad paljud leibkonnad leppima edaspidi vähesemaga.
Veebruaris asus Maxima Eesti etteotsa Kristina Mustonen, kelle sõnul pole õiged uuringute tulemused, mille järgi jaekettidest just Maxima kaotas Lidli tulemisega kõige rohkem kliente. Enda pere nädala ostukorvi Mustonen samuti Lidlist ei täidaks.
Uurisime, mida ootavad kaubanduskeskuste juhid aastalt 2023. Loe, mida ennustavad uueks aastaks Viru Keskuse tegevjuht Gertti Kogermann, T1 keskuse tegevjuht Tarmo Hõbe ja Astri Grupi tegevjuht Kairi Toom.
Tänapäeval on võimalik äriprotsesse optimeerida läbi digitaalsete tööriistade: B2C ja B2B tellimiskeskkonnad, broneerimissüsteemid, mobiilirakendused ja iseteeninduslikud makselahendused. Need ei ole enam lihtsalt lisavõimalused, vaid osa ettevõtte igapäevasest äriloogikast, mis aitab vähendada käsitööd ja keskenduda sellele, mis aitab saavutada parima konkurentsieelise ning loob suurima väärtuse.