Uuring: eestlased jätavad e-poest ostetud sobimatu kauba pigem tagastamata
Venipaki poolt Baltikumis korraldatud uuringust selgus, et 36% eestlastest ei kasuta e-poodidesse kauba tagastamise võimalusi. Lätis on vastav näitaja 29% ja Leedus 35%.
Venipak Eesti müügidirektor Martten Kaldvee selgitas, et tagastusvõimalus on üks e-kaubanduse eeliseid.
Foto: Venipak
Keskmiselt 30 protsenti säärastest ostjatest väitis, et nad ei kasuta tagastusteenust, kuna ostavad pigem tuttavaid kaubamärke. Enamik ostjatest ilmselt „matavad“ pärast ebasobiva toote soetamist selle lihtsalt oma garderoobi, teatas Venipak.
Poes käib praktiliselt iga täiskasvanud inimene – olgu selleks siis füüsiline kauplus või e-keskkond. Praegu on märgata trendina turu kerget jahenemist, sest hinnatundlikkus on tõusnud, suuremaid oste mõeldakse põhjalikumalt läbi. Sellele vaatamata tehakse aktiivselt oste e-kauplustest ning otsitakse ka sooduskampaaniaid. Loe, mida turuosalised räägivad praeguse olukorra kohta.
DPD poolt läbi viidud e-kaubanduse uuringu tulemustest selgus, et e-poes pangalinkide kuvamine ning tasuta tagastamise ja transpordi pakkumine on hügeenitase. Erilise tarbijakogemuse pakkumine sellest alles algab.
Selver on Eesti kaubanduses üks erandlikke kohti: ettevõte, kus kümneaastast staaži ei peeta staažikaks ning kus juhid kasvavad välja teenindajatest. Saates tuleb juttu, miks töötajate arendamine ja stabiilsus on ettevõtte kultuuri keskmes ning kuidas sellest kujuneb tugev tööandja bränd.