Lenno Uusküla: jätkuva hinnakasvu tõttu on ostujõu taastumine väga vaevaline
Hinnad jätkavad kasvamist ning jätkuv inflatsioon ja sellega kaasnev intressimäärade tõus teeb olukorra perede jaoks väga ebavõrdseks. Ettevõtete kasumlikkus sõltub suuresti sellest, kas nad on suutnud hinnatõusu tarbijale üle kanda või mitte.
Hinnatõusud ning tarbijakindluse langus on kaasa toonud sortimendi vähenemise ning odavkaupluste võidukäigu. Lisaks sellele selgus NielsenIQ uuringust veel mitmeid huvitavaid liikumisi.
Erakordselt kiire inflatsiooni tõttu tõusis eelmisel aastal Eesti majanduses üldine hinnatase Euroopa Liidu (EL) keskmise suhtes 89 protsendini. Aastases võrdluses oli tõus ligi 7 protsendipunkti (pp) ja tegu oli EL-is suurima hüppega.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.