Lenno Uusküla: jätkuva hinnakasvu tõttu on ostujõu taastumine väga vaevaline
Hinnad jätkavad kasvamist ning jätkuv inflatsioon ja sellega kaasnev intressimäärade tõus teeb olukorra perede jaoks väga ebavõrdseks. Ettevõtete kasumlikkus sõltub suuresti sellest, kas nad on suutnud hinnatõusu tarbijale üle kanda või mitte.
Hinnatõusud ning tarbijakindluse langus on kaasa toonud sortimendi vähenemise ning odavkaupluste võidukäigu. Lisaks sellele selgus NielsenIQ uuringust veel mitmeid huvitavaid liikumisi.
Erakordselt kiire inflatsiooni tõttu tõusis eelmisel aastal Eesti majanduses üldine hinnatase Euroopa Liidu (EL) keskmise suhtes 89 protsendini. Aastases võrdluses oli tõus ligi 7 protsendipunkti (pp) ja tegu oli EL-is suurima hüppega.
Tänapäeval on võimalik äriprotsesse optimeerida läbi digitaalsete tööriistade: B2C ja B2B tellimiskeskkonnad, broneerimissüsteemid, mobiilirakendused ja iseteeninduslikud makselahendused. Need ei ole enam lihtsalt lisavõimalused, vaid osa ettevõtte igapäevasest äriloogikast, mis aitab vähendada käsitööd ja keskenduda sellele, mis aitab saavutada parima konkurentsieelise ning loob suurima väärtuse.