• 31.08.23, 14:01

SEB: 23% kasvanud kontaktivabade maksete hulk tõestab nutikate makselahenduste kasvutrendi

Eesti Panga kaardimaksete statistika näitab, et Eestis väljastatud kaardimaksete arv on käesoleva aasta teises kvartalis kasvanud 7%, kuid kontaktivabade maksete hulk koguni 23%. SEB Balti kliendianalüüsi ja andmeteaduse juht Lennart Kitt ja SEB kaupmeeste makselahenduste juht Karl Oskar Haak tõdevad, et nutilahendustele altimaks on muutunud nii kliendid kui ka kaupmehed.
Mobiilimakse. Allikas: Pexels.
  • Mobiilimakse. Allikas: Pexels.
Kaardimaksete arv on Eestis aasta-aastalt kasvanud ning SEB Balti kliendianalüüsi ja andmeteaduste juhi Lennart Kitti sõnul tehakse Baltikumis täna kaks kolmandikku maksetest pangakaardiga. „Selle aasta juunis tegid SEB kliendid 73% kulutuste mahust kaardimakse kaudu ehk vaid iga neljas euro kulutati paberrahas,“ ütles Kitt lisades, et ligi 15% kaardimaksetest tehakse omakorda internetis e-poodides kauba või teenuste eest tasudes.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:15
„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele