• 02.01.24, 10:20

Jaekaubandus 2024. aastal: ostujõud väheneb, kuid hinnad võivad tõusta

Majanduses on nii mõnegi jaoks on keeruline aeg alles ees. Tarbijad eelistavad odavat hinda ja paremat teenindust.
Kui majanduses on hea aeg, siis läheb Pärnitsa sõnul kõigil enam-vähem hästi. Kui on halb aeg, siis on kaupmeeste hädad kinni oskustes või tootes.
  • Kui majanduses on hea aeg, siis läheb Pärnitsa sõnul kõigil enam-vähem hästi. Kui on halb aeg, siis on kaupmeeste hädad kinni oskustes või tootes. Foto: Liis Treimann
- Kuigi tarbijate sissetulekud on vähenenud ja on mindud säästude kallale, on jaekaubandusel siiani läinud hästi. Rahva ostujõud jätkab kasvamist, kuid senisest väiksemas tempos.
- On vaja täita auk, mis tekkis vahepealsest üle jõu tarbimisest. Jätkuvalt kõrged intressimäärad piiravad ka vabalt kasutatavat tulu. Seepärast tuleb järgmine aasta kaubanduses tagasihoidlik.
- Kuna kaupluste pinnad ja lahtiolekuajad pole langenud tarbimise taustal vähenenud, siis on ühe toote müümise kulu jätkuvalt kõrgem kui varem. See tõstab kaupluste vajadust hoida hindu kõrgel. See omakorda vähendab ostujõuliste klientide hulka.
- Kulude kokkuhoid on paljude jaoks tee suurema kasumlikkuseni. Tarbijad otsivad üha enam odavamat hinda ja paremat teenindust.
Lenno Uusküla, Luminori peaökonomist

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 20:06
Prisma võitleb säästliku töörõivateenuse abil tekstiilijäätmetega
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele